Återträffen

Har sett filmen "Återträffen" av Anna Odell nu ikväll. Jäkligt svår film alltså. Såklart har den ett viktigt tema - mobbning. Som jag i högsta grad är emot. Men det fanns så mycket att diskutera där man kunde tänka både ena och andra sidan. Typ. Den är väl verklighetsbaserad. Anna Odell blev inte bjuden på sin egen återträff med klassen ifrån grundskolan. Och filmen handlar om vad hon tror skulle ha hänt om hon hade blivit bjuden. Det är första delen i filmen. Andra delen handlar om när hon tar kontakt med olika personer ifrån sin klass och visar den här filmen för dem och de pratar om hur de upplevt situationen. 
 
Jag gillar en tanke med Anna Odell.
Hon blev mobbad under grundskolan, och i filmen beskrivs hon som konstig, tyst osv. 2009 iscensatte hon ett självmord och detta uppmärksammades väl endel i media vad jag har fattat det som, och jag kan tänka mig att många klasskamrader ifrån grundskolan då har pratat om henne på jobbet, i familjen, inför vänner och bekanta osv. Kanske sagt något i stil med "Ja alltså hon gick i min klass i grundskolan, så himla konstig tjej redan då" och sen kommer Återträffen. Haha och bam, så vet deras omgivning att just de gick i hennes klass och faktiskt är en del av detta. SÅ HIMLA ROLIGT. Jag hoppas att det är så. 
 
Kan rekomendera filmen, den sätter igång endel tankar i huvudet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback