Lider av värmen

Alltså, jag lider något så brutalt av värmen just nu. Jag har alltid ont utav värmen, men gillar den liksom. Just nu gillar jag den inte alls. Usch. Vid 10 imorse vidade termometern på 35 grader utanför mig. Tänk er själva att dra på sig en piketröja och ett par svarta byxor och ge er ut i det vädret för att jobba. Dessutom när jag kom till en kund idag så visade termometern på 46,7 grader i solen. FYFAN. Och två dagar till med varmt verkar det bli. 
En kollega bara: Drick mycket!
Jag: Men jag blir ju så kissnödig!
Kollegan: Du gör fel, du ska svettas ut det, inte kissa!
Haha ja det är inte lätt. 
 
Det är dock lite komiskt, för idag är det vårdtagarna på jobbet som har frågat hur det är med mig. Haha! Så himla söta. En bara "Är det jobbigt idag Josefine? Mår du inte bra i värmen?" <3 
 
Men nu känner jag verkligen att jag har börjat älska mitt jobb igen. Nu när jag har kommit in i jobbet ordentligt, kan det mesta, kan rutiner, kan alla kunder, lärt känna alla osv, så finns den där känslan att jag längtar till jobbet när jag inte är där. Eller alltså, jag gillar ju att vara ledig också. Men det är något speciellt med att jobba så tätt inpå människor och lära känna dem så väl. Och dessutom får jag oförtjänt mycket beröm hela tiden. Jag som är sämst på att ta emot beröm. Att jobba med äldre alltså, bästa jobbet!!!!!!!! 
 

Nu ska jag ta en kylklamp (att svalka mig med) och krypa ner i sängen. 
 
Bjuder på en bild på världens finaste Markus. Vi var i Värmskog och åt räkmackor i förra veckan. Supergott och supermysigt! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback