Så jävla bra vecka

Alltså, det här skulle bli sämsta veckan i mitt liv typ. INGET ATT GÖRA OCH PANIK PÅ DET. Så ringer de ifrån min gamla praktikplats och frågar om jag kan komma in och jobba. Gjorde det två dagar. Träffat Sanna och var på promenad, träffat Josse på promenad och fika/frukost/lunch och idag bytte jag grafisk designer emot vårdbiträde för att hoppa in och jobba lite på Kaptensgården. Awesome! Jobbar lite här och jobbar lite där. Älskart! Blir några timmars jobb imorgon också och sedan tillbaka till praktiken för att jobba på måndag. 
 
Komiska var att i tisdags hade jag planerat att skriva in mig på arbetsförmedlingen. Oså bah: Neh, en annan vecka kanske! Ödets ironi. Men jag inser fasen hur mycket jag gillar att jobba. Eller så är det bara det att ALLT är bättre än att sitta hemma och göra ingenting. Fast det är nog något man inser när man väl är i min sitts alltså. Man önskar att man hade sovmorgon och all tid i världen. När man har det vill man inget hellre än att ha ett jobb eller åtminstone något viktigt att göra. 
 
Aja, fredag! Typ helg. Hare gött da! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback