Innan youtube?

Sitter och lägger över bilder/filmer/musik osv ifrån CD-skivor till hårddisk (haha, bara grejen med CD-skivor liksom?). Vilket jävla arbete, det tar liksom aldrig slut. Har hållit på med det här i över ett år känns det som. Kanske bara är några månader? haha. Aja, nu har jag i alla fall kommit till den delen där jag går igenom en himlans massa filmklipp. Mest ifrån typ idol 2004-2005. 

Men alltså, jag wikipediade och youtube startades alltså 2005. Var kollade man på klipp innan youtube? Jag kan höra mig själv säga "Åh, jag vill se Idol-Daniel igen, hoppas det går att ladda ner på Limewire eller DC++", gjorde man så? Eller var jag bara dum i huvudet som inte visste att det fanns något annat sätt?
 
Svårt att tänka sig, men hur såg livet ut innan youtube?
 
Jag SPELADE IN Darins första musikvideo på VHS!!!!!!!!!!!!!! till exempel (tiden innan inspelningsbar boxer osv). Förstår ni hur gammal jag är eller? VHS?! Det är ju så att man får svindel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback