Väder, genus och upprepningar

Jag vet att jag klagar för mycket på facebookstatusar. Önskar att jag bara kunde låta det glida förbi. Jag är annars jävligt duktigt på att låta saker glida förbi mig. Bara låta bli att bry mig. Inte när det gäller fejjan. 
 
Det första:
SERIÖST, ja det snöar ute! Vafan, det ser väl jag med. Är det första gången ni ser snö ute eller? Och när 300 pers skriver samma sak. Att läsa väderuppdateringar är ungefär lika intressant som att dag efter dag läsa: "Gymmat", "på väg till gymmet", "Precis kört 1h på bandet" OOOOOOKEEEEEEEEJ. Fast, är man utomlands och vill skryta lite så är det okej att skriva "38 grader här, hare bra i era -20 grader". Eller att skriva för att få uppmärksamhet, men sen inte skriva vad det gäller. Eller skriva om mens. Usch! 
 
Det andra:
Det här med att skriva arga saker till företag?????? JAG.DÖR. Eller bara skriva och klaga på företag på fejjan. Vill man att alla ska se att man är en gnällspik eller vad är grejen? Ta det det företaget och inte hela facebook för gudsskull! 
 
Eller bara:
"Hej idag skulle jag köpa jeans till min lilla flicka hos er och så hade ni bara tighta jeans på tjejavdelningen men på killavdelningen minsann där fanns det större! Så himla dåligt, tjejer vill väl också ha rörligare jeans. Så himla könsdiskriminerande"
Efterblivna föräldrar? Hur svårt är det att gå till "killavdelningen" och köpa de där jeansen då? Och vem är det som säger att det är en killavdelning? Det kanske är uppdelat efter figurer? Där är avdelningen med barbie och my little pony och där är avdelningen med batman och bilar? Det är föräldrarna som skapar genus. Eller rättare sagt, det är de som klagar på genus som skapar genus. Vi andra bryr oss inte. Jag bryr mig inte. Genus säger till folk vad som är rätt och fel. Bryr man sig inte är allt rätt! Mina barn ska få leka med det som är roligt. Är det gröna traktorer, barbies med blåa klänningar eller rosa hästar spelar ingen roll. Allt är rätt! Vill ett barn ha tighta jeans, men bra då finns det att köpa på den "rosa avdelningen" och vill man ha lite större och vidare jeans så finns det på "den blåa avdelningen"? No big deal!  DÖD ÅT GENUS. 
 
För det tredje
Grejen med att koppla ihop instagram och twitter med fejjan. Det räcker att läsa en sak EN gång. Någon lägger upp en bild på instagram, som också läggs upp på twitter och facebook. Twitter är ihopkopplat med facebook och det hamnar där en gång till. Inte nog med det, personen måste se till att uppdatera på facebook OCKSÅ. Man bah: tror du att jag är dum i huvudet eller och inte fattar förrns tredje gången jag ser det? 
Det är okej att instagrama en bild, och sedan lägga upp separat på twitter och facebook, man kanske inte har samma följare på alla tre ställen, men att få se allt flera gånger på facebook...NEJ! 
 
HAHA gnälligtjej_90. Annars så äre bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback