Dofter och minnen

Jag vet inte varför, men jag kopplar ofta samman parfymer och dofter med olika händelser i mitt liv. Det är helkonstigt. Och varje gång jag känner just en viss doft så är det som om att hela händelsen bara flashar förbi framför ögonen och jag vill uppleva det igen. Bara en enda doft framkallar så himla många minnen...
(haha, jag har rensat lite parfymer idag)

Puma, Flowing
När jag och Sandra var tighta i typ, sjuan, åttan? så hade vi båda denna parfymen. Älskade den. När jag luftar på den så känns det som om hela den tiden bara flashar förbi framför ögonen.

Date, Me
Haha, Rip it up festivalen i Värmlandsbro. Jag och Katrin hade båda den deoderanten. Och jag vet inte varför, men alltid när jag luktar på den här så är det en speciell bild som kommer upp i huvudet också. Och det är en bild där Katrin har på sig jätteroliga glasögon.

Escada, Moon sparkle
Sommaren 2008! Torgfesten i Säffle. Mitt, Katrins och Sofies lilla äventyr i Göteborg. Rixfm festival och Ola. Supa i en lägenhet. Bakfylla och hår i McDonaldsmugg. Alltså ja... hela sommaren! Har fortfarande kvar den här parfymen och varje gång jag använder den så tänker jag på det här.

Paris Hilton (ja, första parfymen heter bara Paris Hilton)
Jag och Erica i Stockholm när vi var 15. Hade sparat pengar typ hela sommaren och innan vi började nian så åkte vi till Stockholm och shoppade. Rosa adidas skor, rosa adidas shorts, rosa puma tröja shoppade jag. Asnöjd. Och ett rosa litet pennskrin från Ordning och reda köpte vi båda, likadana. Och sedan lika rosa pennor.

Paris Hilton, Just me
Varje gång så tänker jag på hur avundsjuk jag var när Jessicka fick den här parfymen av sin mamma på alla hjärtans dag ett år. Och jag ville så gärna ha den. Jag fick den i födelsedagspresent sen istället.

Dolce & Gabbana, Rose the one
Haha bara för att jag hade med den till Alanya nu när jag och Sanna var där så har det blivit att jag tänker på det varje gång jag använder den.



 Har ni någon parfym eller doft som ger speciella minnen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback