lite stolt

Hur svårt är det inte att få sommarjobb nu?
Jag har sökt typ 50 olika jobb, men inte fått något av de jag sökt!

Och så ramlar det ner ett brev i brevlådan, ett brev från äldreboendet jag jobbade på förra sommaren. I det brevet frågar DE mig om jag vill jobba. Så något måste jag ju har gjort rätt förra sommaren i alla fall... Känner mig lite småstolt över det faktiskt. Hehe! Så lite eftertraktad på arbetsmarknaden är jag ;) hehe!
8 veckors jobb!!!

Och för er som har fördomar mot att jobba på äldreboende så kan jag bara säga att det är världens mysigaste jobb, och man måste nog verkligen jobba med det för att förstå hur otroligt roligt det är. Man får ett så speciellt band med alla de äldre som bor där. Till exempel så var det en boende som sa till mig förra sommaren:

boende: Pluggar du till sjuksköterska eller?
jag: Nej det gör jag inte, hehe!
boende: Du har ett sådant mjukt grepp så du skulle passa som det!
RÖRD BLEV JAG.

En annan boende
boende: Har du ingen BH på dig?
jag: HAHA, jooooooooo!
boende: Men jag känner ju inga band på ryggen. Böj dig ner så jag får känna igen!

Alltså, många tror att det handlar om folk utan känslor och folk som har förlorat livsglöden. Men de här människorna har så otroligt mycket att ge. Och att lyssna på när de berättar om sina liv är väldigt intressant för många har varit med och spännande saker.

HAHA långt inlägg om typ inget!
Men jag har sommarjobb, det var det jag ville säga... typ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback