Dubbelmoral eller schizofreni?

Jag fattar inte vad grejen är med att bloggare heeeeeeeeeeela tiden ska skriva saker som:

"Jag tycker inte att man ska behöva dricka för att ha kul, så jag drack inte någon alkohol ikväll..."

"Ikväll ska jag på fest, och jag ska vara nykter som vanligt"

"Alkohol är bara onödigt..."

och med att INTE dricka så menar de typ att de tog två glas vin? eller BARA drack 2-3 cider! Det är väl att dricka? Eller?

Är det ute att dricka just nu undrar jag? Tror folk att de blir bättre människor om de inte dricker någon alkohol? Hoppas ingen yngre läser det här! hehe. MEN jag uppmutrar ingen till att dricka. Dock tycker jag det är jävligt löjligt att säga att man inte dricker, fast att man gör det. Eller skriva i flera veckor om hur kul man kan ha utan alkohol och sedan helt plötsligt en söndagsmorgon så skriver de att de visst drack liiiiite - MEN de förtjänade det! För att de har varit sååååå duktiga! Vad ska man göra för att "förtjäna" alkohol om man nu inte gillar det? 

Sen undrar jag om "Man kan ha kul utan alkohol!" är det enda argumentet som finns?
Man kan ha kul utan strumpor också?


 Nää... jag dricker inte jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback