Hmm?

Jag har som sagt väldigt lite att göra, så jag har läst bipacksedeln till mitt penicillin... Där det står hur man liksom ska använda medicinen. Mamma sa till mig igår att alkohol är att utesluta när man går på tabeltter! Varför står det INGET om det på pappret? Och dessutom har jag läst runt lite på internet och det ska inte vara någon fara alls... Så de så!

DÄREMOT hittade jag en rubrik:
"Ingag av Kåvepenin med mat och dryck"
Kåvepenin har bäst effekt om det tas på fastande mage, eller minst 1 timme för eller 2 timmar efter måltid.


Så jag får alltså inte dricka alkohol för mamma ,fast att det inte ska vara någon fara. Men mat ska jag minsann äta tillsammans med tabletterna... För det är ju så jävla bra?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback