Äppelpaj

Vi pratade om paj i skolan idag. Jag blev så sugen på äppelpaj att jag var tvungen att göra en hemma! Vi hade inga äpplen, ingen kanel, ingen vaniljsås så jag kilade upp och köpte det. Insåg att äpplen, det är ganska billigt! 5st för 9.35kr! Insåg också att kanelen var ganska billig. Fick en helt okej stor påse för 6kr, och vanilj såsen 9,50 Så nöjd över det gick jag hem endast 25kr fattigare.
Insåg plötsligt att jag inte har någon skalare här i lägenheten. Så jag skalade äpplena med en kniv och i slutet gick det förvånansvärt bra att skala faktiskt. Hehe! Tog precis ut den ur ungnen och den ser ljuvlig ut, och den luktar ljuvligt också....

Nu ska jag vara snäll kompis och bjuda Sanna på detta!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är snart lika duktig som mig/mamma

2009-11-06 @ 17:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback