En igelkott

Höjdpunkten i skolan idag var när vi först nästan blev livrädda när vi hörde hur det prasslade i buskarna bakom oss när vi satt i solen och hade det trevligt. Det visade sig att det var en liten söt igelkott som hade burrat ihop sig i löven och faktiskt låg och sov ett tag. Jag och Sofie blev helt löjliga och var överförtjusta i benen och ansiktet. När han sedan traskade iväg där inne i busken trodde jag att jag skulle dö så söt var han. Alltså seriöst han typ satte sig ner och började klia sig med sina söta ben. Herregud.
När jag satt på bussen hem så satt jag och tänkte på igelkottar och log för mig själv. Jag fick synen framför mig att jag håller en liten igelkott i handen så att han liksom ligger med magen uppåt och så kittlar jag honom på magen så att han skrattar.
Ni vet väl att man faktiskt kan köpa en igelkott och ha som husdjur? Kanske låter elakt vad vet jag, men jag skulle jättegärna vilja ha en igelkott hemma. Tänk när man kommer hem om dagarna och så kommer han springandes till dörren och möter en. Jättegulligt ju!

JAG VILL HA EN IGELKOTT (Ni vet väl att jag fyller år snart?)


 FÖRSTÅR NI VARFÖR JAG VILL HA?

Kommentarer
Postat av: Sandie

Är du säker på att man får lov att ha igelkott som husdjur? :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback