Arvikafestivalen 2009 <3

Sådär ja, hej på er!
Det har varit ett par så roliga dagar i Arvika att jag inte ens vet var jag ska börja. Det går inte skriva ner allt roligt som har hänt, för det är nog svårt att förstå riktigt tror jag.
Det första jag och Sanna sa när vi kom till festivalen, och när vi gick igenom stora campingen var:
- Fan va kul att jobba med säkerhet på campingen!
Men det var iallafall meningen att vi skulle jobba med scensäkerhet på Orion (disco scenen). Vi bygde upp scen staket en dag och fixade och dolade till bortåt 22.00 på kvällen. På torsdagen sedan började festivalen och jag och Sanna hade vårat första pass 11! - Det blev inställt! Vårat nästa pass var först 19.00. Så vi softade, åkte och badade och så. Sedan blev vårt andra pass inställt också och vi blev istället förflyttade (vi och 9 till) till... CAMPINGEN! Yes, yes, yes. Det bästa som kunde hända.
Så vi har varit på Vikgårdscampingen nu i ett par dagar. Vi jobbade 6 timmar, var lediga i 12. Det var ganska soft, speciellt när vi jobbade 22-04! Det var så himla roligt att jag och Sanna igår tog på oss att jobba det passet igen - Frivilligt! Allt spännande hände där och vi satt där med en kom radio och hörde allt som hände, vi såg allt som hände. För det som hände, det hände vid grinden kan man säga. Det var där folk blev av med banden, det vär där polisen stormade in, där ordningsvakterna gick fram och tillbaka. Och ja, jag och Sanna var grindvakter!!! Haha. Gaaaalet roligt. Vi hjälpte till och med till att få några plankare att åka ut. Det var lite spännande! Sammtidigt kändes det lite bra att vi faktiskt kunde hjälpa till, inte bara med att öppna grinden liksom. Dock uppskattades det att vi satt vid grinden. Ordningsvakterna ÄLSKADE att Sanna öppnade grinden, medans jag satt och log och hälsade. Poliserna tyckte dock att de kunde öppna grinden själva. Haha!

Ja herregud, jag kan som sagt inte skriva ner allt kul. Och jag tror att man måste uppleva det själv för att förstå hur kul det faktiskt är att jobba med säkerheten. För vi trodde inet de skulle bli såhär kul. Och innan såg jag ner på folk som sa "Jag har jobbat här i 4 år" och funderade seriöst på om de inte hade något liv.  Medans jag just nu är ganska säker på att jag och Sanna kommer sitta där vid grinden om ett år igen.



Tröja och laminat fick vi ;D


Här bygde vi scenstaket! :)


Vi satt uppe på en kontainer och kollade läget! Det blev bråk och jag fick
rapportera till vakter och så i kom radion! Fett cool kände jag mig då!


Under my umbrella, ella, ella!


Lite band hann vi allt se också! :D Så det var trevligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback