Ödet!

Jag och Sanna fick en knäpp förut och förlitade oss på ödet. Vi ville inte på svenskan (första lektionen som började 12.40), men vi satte oss på bussen iaf och bara:
- Om någon trycker på stopp så ska vi till Svenskan, om inte annat så åker vi vidare!
Ingen tryckte på stopp, så ehm jaa... Vi satt snällt kvar på bussen ända till den kom till Stockfallet.
- Sanna, jag har aldrig varit på Stockfallet...
- Har du inte?
- Nej!!! Har du det eller?
- Nej.
Stockfallet var sista stationen så vi fick gå av. Vilsna och helt borta var vi. Vi gick längs stora vägen, på vägkanten liksom, nästan som luffare! Vi gick ganska långt, sedan stannade bussen på vägkanten:
- Ska ni åka med eller?
- Hehe, ja!
Så hoppade vi på bussen och kom tillbaka till stan igen.

Men lite dåligt samvete fick jag, så jag var tvungen att berätta det för mamma när jag kom hem! Att jag hade skolkat alltså...

Kommentarer
Postat av: Erica

men jossan då:O så gör man väl inte:O haha! kommer du på måndag:)?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback