Grum-Säffle / Säffle- Göteborg tur och retus ?

Okej nu ska jag förklara en väldigt rolig och vääääääldigt konstig grej för er här. Idag när jag åkte tåg från Karlstad så var det såhär att biljettautomaterna var ur funktion. Och jag kunde alltså inte beställa innan. Jag somnade på tåget och när konduktören väckte mig för att jag skulle betala så vågade jag inte chansa, jag sa att jag gick på i Grums. (Dock hade ju inte jag någon aning om vi hade åkt förbi grums ens...)
- Jaha, och du har redan somnat?
- Ehm jaa...
- Hård nyår eller? HÖHÖ
- Mh...
- 50kr!
Fattar ni, jag betalade 50 jävla kronor för att åka mellan Grums och Säffle. Bokar man biljett i biljettautomaten i Karlstad kostar det endast 43kr! Jag förstår inte  vad skillnaden är. Betala som betala liksom...

Sen är det såhär att jag och Sofie ska åka till Göteborg imorrn. Och jag har kommit över tågbiljetter som kostar 50kr. Alltså jag åker till Göteborg, tur och retur för exakt samma pris som jag åkte för när jag åkte mellan Grums och Säffle, ENKEL RESA! Helt sjukt egentligen. Men jag är fett nöjd! Billigt och bra för mig haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback