Vasaloppet

Jag kom frästen på en grej, "idag" är det Vasaloppet. Och jag fattar inte varför riktigt, men det är iaf väldigt många som väljer att gå upp tidigt för att titta på det. Jag har i flera år tänkt "Om jag kanske skulle titta på Vasaloppet?!", sedan vaknar jag på söndagen lagomt till att den förste redan har gått i mål. Och då är det väl ingen mening med att titta på det ens liksom? Alla spänning är som bortblåst! Dock känner man ju många som är med. Jag vill vara med något år. Klä mig helt i rosa så att jag syns på tv, fett cool vore det - men bara om jag syns på tv.

Vasaloppet är ju liksom efter Gustaf Vasa, och att man gör som honom liksom,
Men varför åker man då Vasaloppet med två stavar, när Gustaf Vasa bara hade en?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback