Gamla låtar

Läste ett inlägg om "sommarplågor" för någon dag sedan. Så idag bestämde jag mig för att sätta mig och kolla igenom alla skivor jag någonsin har bränt ut. Det är bortåt 300st kom jag fram till efter att ha kollat igenom i tre timmar! Herregud vad med musik. Det jag kan konstatera är även att jag har lyssnat på vääääääldigt mycket Hilary Duff, Britney Spears och Darin under dessa år... På varenda skiva fanns de med, och jag skojar inte! Sedan är ganska många låtar bra också, så jag la in dem på datorn igen! haha... nörd är jag, men det var väldigt trevligt.

Och har ni också så att så fort ni hör en låt så kan ni tänka på en viss händelse? Det har jag. Gud vad många minnen som kom fram när jag lyssnade på låtarna. En låt som det är ett barn som har skrivit, och den låten var med på en cd från 94. Jag var alltså fyra år då. Det var först när jag var 10 år som jag lyssnade på låten "Din kärlek är allt jag inte har" tror jag den heter. Jag fick iaf låna skivan av Diddi, granne och bästa kompis på den tiden. Och den låten påminner mig verkligen om tennis, och när vi satt i tennishallen varje eftermiddag, och sedan att vi var kära i samma kille "Jonathan"! Herregud, det känns som om att det var igår.
Can´t fight the moonligt påminner mig om Nelly av någon konstig anledning. Jag lyssnade på låten när vi var på valpkurs. Jag satt där ensam i mörkret och spelade låten om och om igen och frös gjorde jag också. Och var hungrig. Haha...

Jag har haft en ganska trevlig eftermiddag!!!




Den här låten fanns på nästan varje skiva...! Herregud det påminner mig om allt jag och Erica gjorde. Rämmer som vi åt för flera hundra kronor sammanlagt skulle jag tro, Karlstad, Wow, och allt det där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback