Vi dör den 21?

Jag fick reda på idag av Linnéa att det inte alls var i går vi skulle dö. Det är först den 21 eller vad det var som de slår ihop kloten och det är då det kan bli en jävla smäll. Jag blev lite rädd igen då faktiskt. Läskigt värre eller! JA! Fast jag kunde nästan ha gissat på att det var idag jorden skulle sprängas. Jag menar AHHHH det är den 11 september. Det är läskigt också. Det är klart att man tänker på terrordåden i USA 2001, och Anna Lind och allt det där...
Jag kommer verkligen ihåg den 11 september. För av någon konstig anledning så var min käre far hemma den eftermiddagen när jag kom hem från skolan (Fråga mig inte varför, för han är aldrig hemma så tidigt), och så satt han och tittade på tv. Jag menar, hmm! Min pappa är hemma innan fem, och dessutom sitter han och tittar på tv. Lustig kille tänkte jag, nu har han gått och blivit deprimerad! Iallafall så gick jag in och satte mig i soffan och tittade på tv lite jag med. Då säger pappa något i stil med:
- Alltså det är inte klokt. Det är det värsta jag har sett.
Då gick jag därifrån, för en sådan FILM ville jag inte se. Plan flög in i höghus, folk hoppade, höghus rasade. Det var scary! Förstod först ett par timmar senare att det var på riktigt. Dagen efter i skolan så pratade alla om det, och vi skrev in det i våran nyhetsbok, där vi skrev in viktiga nyheter. Jag gick i femman då!


Man vill ju bara gråta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback