Hm..

Jag tänkte på de förut när jag och Sofie sms:ade lite med varandra. Hon skrev något i stil med "Det är när lektioner blir inställda livet blir värt att leva", okej hon menade det inte så seriöst som hon skrev det och vi skämtade mest med varandra. Men själva innebörden, vi blir så jävla lyckliga när våra lektioner blir inställda! Vilken I-landsgrej egentligen. Jag är inte speciellt djup i mina tankar egentligen, men just det slog mig. I U-länder där de knappt har skoler liksom, där blir de glada när de får ha lektion. Och vi liksom bara:
- Woho, våran lektion är inställd, ska vi åka till stan och käka? Kanske shoppa lite kläder?
De då... De kanske knappt har mat, och de åker garanterat inte in till stan och spenderar pengar på en "håltimme". Vi har det allt bra ändå! Fast jag älskar ändå när lektioner blir inställda!
 

 En bild från skolan, bara därför att!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback