En blind,stum, döv!

Dagen har gått ganska snabbt idag trotts att vi gick i skolan till fem. Imorse var jag och Madde väldigt djupa, vi satt och diskuterade ett ämne som väcker många känslor hos många. Haha. Kan en blind, stum, döv tänka? Jag orkar inte riktigt skriva ner alla reflektioner här. Och whatever, ingen som förstår mina och Maddes tankar ändå! haha. Dock var det en tjej framför oss i bussen som blev lite trött på vårat prat tror jag för hon vände sig om och sa:
- Ska jag hjälpa er?
Och sedan drog hon en hel lång redovisning om hur man konverserar med en som är både blind, stum och döv. Det var lite kul. När hon var klar så vände hon sig om igen! Madde och jag var på paffa att vi bara:
- Jaha, bra! då behöver vi inte fundera på det...Ehm...ställer man bak eller fram klockan? Blir det ljusare på morgonen eller kvällen?
Och så var vi igång med ett nytt väldigt intressant samtalsämne som tog oss ett bra tag att lista ut. Vi funderade nästan på att fråga henne i bussen.

När vi kom till skolan så var det någon som skrek:
- Gratis muffins vid andra entrén!
Vi blev lite misstänksamma faktiskt. Tänk om de drev med oss och vi var de olyckliga som var så otroligt lättlurade och sprang iväg för att få oss en gratis muffins? haha, fast det var sant! De var gratis, man fick ett litet budskap också. "Jag älskar dig med evig kärlek" stod det på min, haha. Det var typ Kristna skolgruppen som hade det där. Men det är ju mysigt?

Och för första gången på tisdagar så slutade vi faktiskt nästan vid fem. Haha, helt otroligt! Vi har aldrig haft mediakommunikation så länge. Men vi jobbade bra...
Efter skolan gick jag och Madde en sväng och kikade på stan. Haha. Vi prövade stövlar...Gummistövlar!


 HAHA, jag har överskattat min skostorlek!
Detta är storlek 33, och de passar utmärkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback