Utan mobilen är jag inget?

Jag läste precis en artikel på aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/wendela/article3716629.ab.

Ganska intressant faktiskt. Jag blev anklagad här i veckan för att använda min mobil för mycket på lektionerna. Visst, får jag ett sms kollar jag på vad det står. Kanske svarar snabbt också för den delen! Visserligen händer det faktiskt inte allt för ofta heller. Men jag missbrukar sms, och kan skicka upp emot 200/ dag ibland. (Har hänt flera gånger!). Den här månaden kommer inte mina 3000 gratis sms att räcka ensängång. Skrämande? Kansek! Men skickar man sms gratis så är det gratis? Ser jag en rolig grej, så skickar jag det. Det kan vara vad som helst som "Polisen tog en tant utanför Partaj!" Haha, okej det kan vara roligt! Och eftersom jag inte ringer gratis så skickar jag hellre sms! Har jag inte tillgång till dator så använder jag min av mobilen genom att fråga någon annan.
Men eftersom jag inte använder klocka (bara ibland), så använder jag också mobilen som klocka. Jag har kamera i mobilen, jag har musik i mobilen, jag har en almenacka i mobilen, jag kan skriva in saker jag ska komma ihåg i mobilen osv, osv. MOBILEN ÄR ALLT I ETT!
Därför tror jag att min lärare missuppfattar vad jag verkligen gör med mobilen på lektionen. Säger han något provdatum så kollar jag upp det i mobilen, jag kollar klockan på mobilen (finns nästan aldrig klockor i lektionssalar)!

Sen att det är roligt att terra folk genom att skicka 40 sms på rad med exakt samma meddelande i, det är en annan sak! haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback