Åh.

Jag är en sånhär blåtand nörd! (jag vet inte exakt hur det stavas på engelska) men det är jag. Jag älskar när folk skickar saker till mig. Däremot gillar jag inte när sakerna de skickar heter något med "Hitler" utan kanske något i stil som "txt" ett sådant fick jag idag. Det var ett meddelande där det stod "Vem är du?" Jag tittade mig lite nervöst omkring och kände mig nästan lite ertappad. Sedan tänkte jag att det ändå inte är någon av dem i bussen som visste att det var mig de hade skickat till. Den tanken hade jag enda tills jag upptäckte att jag var den enda tjejen på bussen. Då blev jag lite rädd och fick tankar om att jag skulle bli våldtagen av något miffo. Det gick av ett gäng killar i slottsbron och de tittade lite halvroat på mig. DISKRET!

Jag var iallafall hos tandläkaren idag. Alltså att gå till tandläkaren i säffle, det är lite hemkänsla över det hela. För det första hade jag och Evelina på något konstigt vänster fått en "syster tid" vi blev alltså inropade båda två samtidigt
"Jaha är Evelina och Josefine Caesar här"
Vi följde med sköterskan, och det var nästan att vi höll varandra i handen jag och min syster. Precis som när vi var små. Det var lite läskigt att gå där i korridoren. Tandläkaren känner vi sedan länge genom att mamma känner hans fru eller något liknande. Han börjar prata och fråga oss hur våran hund mår och så. Det känns ändå lite tryggt. Både jag och Evelina skulle göra gips avtryck. Jag skulle ha en ny tandställning eftersom min så vackert har gått sönder otroligt mycket. Jag låg där med munnen så öppen det gick och full av gips. Sedan börjar han prata med mig. Jag försöker så gott jag kan att svara, men med 10 liter gips så går det inte så bra.
Sedan när vi skulle gå och få en ny tid när våra tandställningar har komme så började sköterskan prata om att hon skulle skicka räkning på tandställningarna hem till mamma så slapp vi ha med oss pengar och så. Jag menar, jaha? Hon hade i alla fall pratat med mamma sa hon.

I Säffle känner alla alla ! Därför ska man bo i New York!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback