18år

Alltså jag vill inte låta bortskämd, oförskämd eller otacksam eller något sådant. Men jag fyllde ju år idag. Jag fick resa till Stockholm av mamma och pappa. Två nätter på vandrarhem och så tåg dig och hem och så. Sedan fick jag 2000kr utöver det. Och självklart blev jag skitglad över det. Men det är ju inte som när man var 10 och inte visste vad man skulle få, och man längtade hela natten. Dessutom hade jag inte önskat mig något alls iår. Eller ja pengar... men det önskar man sig inte. Det är någon man får när man inte önskar sig något liksom.
Sedan, hur kan man fylla år och ha alla chanser i världen att önska sig saker som man vill ha, och jag kan inte komma på något jag vill ha som jag inte redan har. Det är hemskt, och jag känner mig hemsk. Men jag har en dator, jag har en mobil jag gillar, jag har ipod jag vill ha, jag har mp3 spelare, jag har digitalkamera, jag har filmkamera, jag har en hyffsad tv. Det enda jag möjligtvis kunde ha önskade mig isåfall är väl en systemkamera, men det vill jag ha i julklapp. Katrin sa i lördags "Vad ger man till någon som redan har allt?"  Det låter så hemskt, men kanske är det sant? Evelina sa något liknande förut "Det är så svårt att köpa något till Josse, hon har redan allt"

Nej jag vet att jag inte har ALLT jag vill ha. Men jag har mycket av de grejer jag har önskat mig. Förr skrev man ju bara upp "Bärbar dator" på önskelistan för att man ville så gärna ha det, men man visste att man inte fick det. Tillslut fick jag en, och det  var inte i julklapp eller födelesedagspresent. JAg hade sparat typ 3000kr själv och tyckte att jag var skitduktig, men det räckte ju liksom inte, så jag fick resten av mina föräldrar och så kunde jag köpa en. Det bästa köp jag gjort. Jag har haft datorn i två år nu, och det har inte varit fel på den en enda gång. Sedan att internet inte är superbra och så, men det har mer med nätverket att göra än med datorn....
Herregud jag låter som en nörd! :| En elektronik nörd. Men jag går ju trotsallt media! Jag måste få skylla på det.

Nu är jag 18 iaf. Och det är så jävla gött. Alltså bara genom att jag blev 18 så slutade mamma och pappa att hindra mig från saker bara sådär. Okej, de har inte hållit mig i hundkoppel alls. Men de har haft gränser. Eller, bara för det kan jag inte komma på vad de har haft för gränser förutom att jag inte har fått åka längre än till Tyskland själv. Nu får jag åka vart jag vill bara jag har pengar till det. Det känns ju lite spännande. Tyskland lockade aldrig riktigt. Däremot så fick jag åka till Stockholm själv redan förra året, det var jag chockad övar må jag säga. Tre nätter dessutom. Nu blir det bara två nätter, men det räcker minst lika bra det. Jag och Sanna kommer ha kul tror jag. Och det kommer vara ytterligare en sådan där härlig samling av minnen som man aldrig glömmer. Låtar som påminner om just de dagarna. Det finns låtar som påminner mig om förra året i Stockholm och det är låtarna från Step up, och tro det eller ej, men Velvet - Fix me! Jag förstår inte varför ,men den påminner mig något så fruktansvärt om Stockholm.

Alltså, på fredag ska jag ut, lördag kommer Sanna and tha gang hit till lilla Säffle så ska vi mysa hela kvällen. Sedan nästa helg blir det då Stockholm. Ingen vila här inte. JAg kommer vara helt slut när maj är över. Förra helgen var ju Lisa och co. här och sedan var det marten på lördagen och så ut på kvällen.

Vet ni vad, nu när jag ändå har lust att skriva så tänkte jag fortsätt skriva på min bok....Ehm jaa, alltså jag skriver en bok... Hejhå undra hur det kommer gå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback