Tillbaka till verkligheten.

Haha ja, hade långhelg denna helgen med, alltså betyder det att det blir en lite kortare vecka. Gick första dagen idag och hade bara två lektioner vilket var otroligt skönt. Så jag var hemma så tidigt som halv ett, så jag kokade mig lite soppa! haha. Duktigt av mig, i och för sig var det bara för att dra ut på att läsa på matteprov. Men jag tror att jag kan det hyffsat bra nu, men det återstår väll att se imorgon antar jag. Hoppas verkligen att jag klarar det bra, det vore så otroligt skönt liksom. För första gången någonsin så läste jag faktiskt på ett matteprov hemma, det var lite annorlunda. Jag vet att jag och en kille från klassen förra året på natur prövade att läsa på men det fanns så mycket annat som var så mycket roligare liksom, hoppa hoppmatta, cykla enhjuling, äta mat, ja vad gör man inte för att slippa plugga? Det var exakt samma kapitel då som jag har imorgon. På det provet fick jag typ 7/29 eller något. Inte sådär jättebra? Nej, men det var Godkänt iallafall.
För er som inte vet det så läste jag iallafall Matte B förra året, men vill läsa upp betygen lite år, även om jag blev godkänd liksom. Och efter som jag har valt att gå om ettan så får jag ju den chansen. Varför inte ta den ? Jag ligger i allafall på Vg+ i matte nu och det är gött. Men något Mvg vet jag att jag inte når upp till, men jag är otroligt nöjd med ett Vg, det är inte dåligt.

Jag och Lisa var även och simmade en sväng idag. Det var härligt, man känner sig så duktig när man gör det liksom, eller ja efteråt. Mitt nästa mål är att jag ska börja på gym, syrran kanske hänger på. Hoppas det. Men först måste jag ta tag i friskis&svettis igen, annars betalar aldrig mamma gym nu när hon har betalat friskis och jag har typ "slutat", men jag intalar mig själv hela tiden att jag inte har det. Men på torsdag, då ska jag dit det LOVAR JAG! Så lisa får ta sig och mig i kragen och dra oss dit. Det är så det får bli.

Annars denna helgen har varit den mest värdelösa helgen på länge. Jag har inte gjort ett piss nästan. Eller jo det har jag men alltså. I fredags kom Katrin, det var väldigt roligt. Vi kollade på Let´s dance, Så ska det låta, Robins och sist men inte minst One Tree Hill. Iochför sig så hinner vi prata en vädlgit massa mellan allt det där. Och skratta.... Haha, ja. Katrin är rolig.
I lördags så gjorde jag ingenting på dagen, slappade mest, kollade på lite film och så tror jag. Sedan på kvällen kom Erica, Amanda och Lisa så vi gjorde tacos och kollade på melodifestivalen. Sedan kom Jocke och Bobe och vi spelade lite guitar hero och kollade på en film. Och det var också väldigt trevligt. Även om filmen inte var den bästa liksom. HAHA.
I söndags försökte jag få lisa att kolla på film med mig, men hon gjorde läxor och skit. Och eftersom hon gjorde det så fick ju jag med göra det bara för att ha något att göra. Så jag läste igenom mediakunskapen en gång. Sedan visste jag inte vad jag skulle göra... Så jag tror inte att jag gjorde så mycket i söndags, strosade mest omkring här hemma. På kvällen hade jag iofs tänkt att se Hairspray eftersom ajg är så seg och inte hade sett den. Men då lekte min tv dosa kurragömma med mig och jag hittade den verkligen inte. Så efter tre timmar satt jag fortfarande bara i sängen och hoppades på att den skulle komma fram, vilket den då inte gjorde. Så jag gick och la mig.
Igår var jag ju ledig då, så jag passade på att sova mycket, sedan lagade jag lite mat gick upp och la mig i sängen och åt. (JAG ÄR SÅ LAT), och tro det eller ej, när jag låg här i sängen så såg jag någon titta fram under gardinen, och det var tv dosan som hade tröttnat på att leka, så då kunde jag se hairspray. Sedan kom jag på det mest patetiska jag varit med om på länge "SHIT, jag har inte varit utanför dörren sedan jag kom hem från skolan i fredags" och då var ändå klockan ganska sent på måndagen. så jag fick ju helt enkelt ta och gå ut och gå en sväng. så jag gick typ 5km, det var SKÖÖÖNT!

Och jaa, nu sitter ajg här på min vanliga plats efter denna ändå ganska ovanliga tisdag. Jag måste skaffa mig en fritid. Men jag jobbar på det som sagt, vem vet gymmet nästa kanske ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback