Sommarjobb

Tänk, första dagen på sommarjobbet idag. Imorse var jag verkligen helt anit jommarjobb. Men när jag väl var där så var det rätt okej i alla fall. Jag fick göra en skylt, eller ja, en logga till en skylt, men ajg gjorde faktiskt skylten också. Den blev jättefin tycker jag. hahaha!
Men åh, imorse när jag skulle åka med bussen till Åmål så var det en som skulle av jämt utanför Säffle, och hon tryckte på knappen och gick och ställde sig vid dörren. Men så gick en annan fram till busschauffören och pratade med honom så han glömde öppna dörren. Hon som skulle av sa ingenting, och ajg tänkte det att hon är ju åtminstone vuxen så hon kan ju faktiskt säga till. Hade det varit ett osäkert barn hade jag kunnat skrika. (jag är ganska bra på att skrika på busschaufförer). Men hon var liksom vuxen, så hon fick klara sig själv. Men som sagt så sa hon ingenting så bussen körde ju liksom vidare. Och så såg jag sen att hon var hörsel och tal skadad... Hon pratade bara teckenspråk. Så hon kunde alltså inte skrika på busschauffören. Då tyckte jag så otroligt synd om henne och så fick jag dåligt samvete för att jag inte sa till... Hon borde ha en tuta med sig, så hon kan ha lite oljud för sig när hon vill ha uppmärksamhet!
Skylten jag gjorde idag ! (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback