Hejhopp söndag

Jaha, då var det söndag igen då! Denna söndagen har gått förhållandevis sakta om man jämför mot vad söndagar brukar göra. Jag kan nästan inte minnas när jag gick upp ens... Eller jo det gör jag ! Det var en hemsk upplevelse måste jag säga. Jag vaknade exakt 07.55 och insåg att jag faktiskt inte kunde andas. Och nej det var inte för att jag var tät i näsan (fast att jag var det), utan det var för att det var så otroligt jävla varmt i mitt rum att det inte fanns någon som helst syre kvar alls. Ändå hade jag takfläckten på, jag har en fläckt ståendes i fönstret, fönstret stod öppet, rullgardinen var uppdragen, men ändå var det så otroligt varmt. Det är för att jag har två fönster i mitt rum, ett där morgon/förmiddags solen ligger på, ett där eftermiddagssolen ligger på. Yes, varmt blir det! Varmt som satan!
    Jag gick upp och duschade, öppnade ett till fönster och sedan gick jag och la mig igen, då vaknade jag inte förrns vid elva. det var ganska skönt. Gick direkt ner och hämtade en färgburk och en pensel och gick ut och satte mig i solen och började måla staket. Nu ska det bara målas en gång till, sedan är det typ klart. Har bara 60meter staket kvar sen, som ska målas två gånge, fast först ska det tvättas. Oh herregud, det är ett livsgöra! Jag passade på att klippa gräset idag också (vad gör man inte för pengar) Så den här helgen har jag tjänat bort emot 400kr, det är inte så mycket, men det är definitivt bättre än inget. Och jag menar, det är ju sommar snart, pengar behöver man då ja!
    Vid fyra så kom mamma och pappa på att de ville åka och bada med Nelly (våran hund). För det var främst för hennes skull de åkte iväg. jag menar, här hade jag tjatat hela dagen på att åka och bada, men så åker de för våran hunds skull. Snacka om att barnen i den här familjen ligger lågt i rang. Vi är typ bönder! Vi är bönder med slavlön. Dessutom fick jag bara mörkbrunt bröd till kvällsmat (JAG HATAR DET)... Nejdå , jag vet att mamma och pappa älskar oss egentligen. Jag fick iallafall köra ut till Getebol där vi badade. Det gick så bra, förutom att det gick lite för snabbt ibland. Men det är sådant jag lär mig, att köra i laglig hastighet då. Men det var inet så för mycket faktiskt, typ 100 där det skulle vara 70... Eller inte. Nejdå, det var bara något km för snabbt. Jag fick mjukglass sen med. Det var gött, men det var nog bara för att mamma skämdes lite för att de åkte och badade för nellys skull. Haha!

Nu ikväll skulle jag sätta mig och göra lite kort i photoshop. Det är ju så många som tar studenten och så nu, så jag ville vara lite fiffig och göra korten själv, lite bilder på dem när de är små och sådär ni vet. Letade upp bilder, lät pappa scanna in den, och greja! Sedan när jag skulle sätta mig och klippa och greja så funkade inte mitt PS! Lite halvt panik fick jag, och när jag verkligen insåg att "Nej, detta kommer aldrig att fungera igen" så började jag nästan gråta och gick till mamma och klagade. Jag sa något i stil med att det enda rätta är att verkligen köpa ett riktigt Adobe paket med både illustrator, inDesign och PS! Mamma såg lite halvt förtvivlad ut och efter en stund sa hon "Jag fattar inte?"

Det var allt.

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback