blablabla

Josefine är just för tillfället väldigt uttråkad. Jag slutade liksom skit tidigt idag. Inte för att jag vill gå i skolan på det sättet, men alltså jag har inte ett piss att göra hemma. Jag stannade kvar i karlstad i två timmar först, gick på stan med Sanna, åt glass, köpte skor och lite så. Sedan åkte jag hem och var hemma vid halv tre. Det var ingen hemma, och jag la mig och solade en sväng på gräsmattan. Vid halv fem gick jag ut och gick en sväng med Nelly, hon fick bada och jag var otroligt avundsjuk på att hon fick det. Jag ville med bada, men jag tror inte det hade sett så bra ut om jag hoppade i vattnet där man läggar i båtar. Nej, där får Nelly bada själv minsann!
        När jag kom hem efter det så hade jag inget att göra igen. Jag skrev ut lite kort (studentkorten), men då tog fotopappret slut och jag visste inte vart vi hade nya så jag fick ju lägga ner hela den grejen. Då gick jag in och la mig på sängen och tänkte "Mamma sa att om hon inte har så mycket att städa till helgen så kanske vi kan åka till kusten" så tro det eller ej, jag städade rummet. Ja alltså inte dammade, dammsög och skurade, men plockade upp lite saker. Ni vet, röjde undan lite bara. Men det blev kanon bra! Sedan så tänkte jag att pappa har ju lite ont i knät och han klagar alltid på att det är så stökigt på nedervåningen när han kommer hem. Så jag plockade undan lite där nere också. Helt otroligt bra blev det. Jag hittade Linnéas strumpor när jag städade också, hon ska nog få tillbaka dem imorgon! Hoppas hon blir glad.
        Egentligen skulle jag och bada med Katrin idag, men hon fick helt plötsligt något skolarbete hon var tvungen att göra. Nu låter det som om att jag hatar henne för det, men det gör jag inte. Det är läraren som gav henne uppgiften jag hatar. Det borde vara förbjudet att ge elever skolarbeten nu. Speciellt elever som är mina kompisar! Vad ska jag göra när de sitter och pluggar liksom? Jag har ju inte ett piss att göra. Nej jag blir faktiskt lite deprimerad.
         Min syster är ute på Duse och badar nu med sina kompisar. Iochförsig går hon bara i nian, så hennes kompisar har ju inte några läxor/prov. Hon har det bra hon. Jag vill vara som henne. Jag vill också bada!

Jag fick MVG i mediekunskap idag i alla fall. Det räddade dagen på något vis. Jag menar, MVG. Det går ju inte bli bättre än så. Så det är jag glad över. Imorgon får jag reda på betyget i Matte B, men jag är rätt så säker på att det blir ett VG. Hoppas jag att det blir minst i alla fall. Tänk om jag får G igen? Det är riktigt, riktigt illa! Då ska jag nästan hoppa av gymnasiet!
"Om inte du köper ut åt mig så kanske jag inte har lust att gå ur gymnasiet"

Hm, får se om jag kanske kan göra något med lilla Erica imorgon. Annars tror jag allvarligt att jag raggar upp någon på stan och frågar om de vill åka och bada med mig, eller bara göra något. Någon blond kanske!

Jag har skaffat mig ett nytt intresse när jag åker buss frästen. Att sitta och klippa i papper. Jag har ju alltid en sax i väskan, för att jag ska kunna klippa plåster när jag behöver. Men saxen kan ju vara bra till så mycket annat också liksom. Som imorse, då hade det repat upp några trådar på väskan. Det var bara att ta upp saxen och klippa av dem. Helt kanon bra var det! Men idag på bussen hem skaffade jag mig då detta intresse att klippa i cirklar i ett papper. Det blev hur långt som helst, och jag lämnade kvar det till nästa person som eventuellt skulle sitta där jag satt. Det kan ju vara lite halvroligt, eller? Troligen inte! Men ändå, jag hade det ganska roligt just den stunden jag satt och klippte. Jag liksom glömde bort att jag åkte buss i 30 graders värme och att alla andra solade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback