Tappa greppet

Min mamma säger att jag håller på att tappa greppet i skolan. I torsdags hade jag ett prov i Samhäll, vilket det kändes som om att jag lyckades bra med. Jag hade engelska läxa som jag hade gjort. I fredags hade jag redovisning på Svenskan, jag hade faktiskt övat på det och det gick hyffsat bra. Så bra som ett föredrag för klassen kan göra om man heter Josefine och är blygast. Eller nästan iaf... Jag fick även reda på att jag har MVG i grafiskkommunikation, jag fick MVG i foto, jag har fått VG-MVG på allt utom en grej där jag fick G+... Och jag håller på att tappa greppet? Jaha okej mamma, och vilka resultat vill du att jag ska uppnå?

Orsaken till att hon tycker att jag håller på att tappa greppet är att jag valde att stå över Estetisk verksamhet i år med tanke på att jag redan har MVG i det sedan förra året. Jag läser Svenska A i år, fast att jag hade MVG i det förra året. Jag läser Engelska A fast att jag hade det förra året, dock läser jag det för att få bättre betyg. Och jag läser det helt enkelt för att jag INTE ska tappa greppet helt om skolan. skiter man i några saker skiter man lätt i resten, jag gör det iaf.
Men nu är det så att vi ska skriva en uppsatts i svenskan. Jag behöver inte skriva den egentligen, så jag sa det till mamma att jag nog inte tänkte göra det. Det var DÅ hon sa att jag håller på att tappa greppet. Men jag menar, uppsattser har jag ju skrivit förr. Varför lägga energi på något jag kan? Jah, vad gör man. Nu funderar jag allvarligt på om jag ska skriva den där uppsattsen, sitta uppe överdrivet länge på natten, skriva och bli väckt efter att ha sovit en timme. Allt bara för att mamma ska tycka synd om mig och säga att jag kanske ska stanna hemma eftersom jag faktiskt har skrivit uppsatts tre nätter nu.
- Nej mamma, jag får inte tappa greppet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback