Stormar

Jag försöker att skicka mejl över halva norden för att få reda på hur man döper stormar. Fråga mig inte varför jag gör det egentligen. Eller ja, iof kan det vara en kul grej att veta. Liksom hur kom de på att stormen i förra veckan skulle heta Tuva? och de andra Pär och Gudrun liksom... Jag blir avundsjuk. Jag vill också vara en storm.
"Stormen Josefine orsakade mörkläggning av halva Europa. 17miljoner utan el" RESPEKT! Så jag passade på att fråga om de kan döpa nästa storm efter mig. Tyvärr går det segt att få svar på denna fråga. Jag började med att skicka mejl till Smhi, men det var inte de som skötte det där... Så de hänvisade till något som hette något med Norska...... ja iaf så mejlade jag dit och de blev överglada att någon mejlade dem verkade det som. Så de svarade något i stil med "Tack för ditt mejl Josefine, vart skriver du ifrån? Och vart bor du ?"
Det var lite läskigt. Jag avslöjade inte mer än att jag bor i Sverige! Vem vet, i nästa mejl kanske det står "Jag vet vart din brevlåda bor" Det skulle  vara lite obehagligt faktiskt. Det var en finsk som svarade, inte för att det har något med saken att göra men ändå. Jag skickade mejl till något som hette något med norksa, och får svar av en finne... Kul grej liksom. Jag frågade en gång till hur man namnger stormar och om de kan döpa en efter mig... Hoppas jag får svar på detta imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback