Rixfm

Jag sitter här på pappas jobb och lyssnar på rixfm. Och jag fick en sånhär flashback till för hur många år sedan som helst. Alltså det var typ vid den här tiden på året, och jag vet inte, jag var 12 kanske. SEX ÅR SEN!!! Aja iaf så var min moster och Janne hemma hos oss och av någon anledning så satt vi och åt kräftor. Sedan kom Carro över (som vanligt på den tiden), och vi satt i tv-rummet hela kvällen och spelade in på cd-spelaren. Evelina var med också och vi härmade Rix morgon zoo! Jag var Titti, Carro var Roger och Evelina var Gert! Och alltså vi gjorde precis som de gjorde, vi hade våga fråga, vi hade kinesiska almenackan (som de hade då) och massa sådana saker. Vi hade musik - Det var vi som sjöng! Och jag minns att jag och Carro sjöng "Carola - När löven faller av", och det var inte vackert alltså. Iallafall så fick vi ihop ett program som vi skickade in till Rix morgon zoo! HAHA, vi skrev ett brev och allt.
      Sedan var det en dag där i december som de ringde till Carro och sa att de skulle spela upp en bit av det här i radio! Fattar ni, i radio? Vi var helt överlyckliga och morgonen därpå satt vi vid radion och väntade och väntade. Sen började de berätta om att de hade fått ett band
- Vi fick leta upp en gammal bandspelare för vi slutade med band för länge sedan...
HAHA, sedan spelade de upp några minuter av vårat band och efteråt säger de:
Roger: Jaa, det är ju precis som här - Titti pratar mest som vanligt!
Titti: Och det lät ju precis som du med maten, du lagar ju köttbullar och makaroner!

JA GUD VAD PINSAMT!
Men det är lite unikt på något sätt! HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback