bluetooth

"Metoden fick sitt namn efter danske vikingakungen Harald Blåtand. Han regerade på 900-talet och var känd för att få människor att kommunicera med varandra." - http://www.aftonbladet.se/wendela/article3687692.ab
       Haha, jag kan inte rå för att jag är en sådan blåtand fantast faktiskt. När det dessutom visar sig att jag är VÄLDIGT LÅNGT TILLBAKA släkt med personen bluetoothen är döpt efter, så blev det ännu roligare. Jag borde nästan få lite pengar, just för att vi är släkt och för att de använder hans namn? Haha... Okej, kanske inte men ändå. Väldigt roligt är det.

Och i lördags kväll när jag och Sanna satt på tågstationen i Stockholm och väntade på våran buss hem så tänkte jag passa på att busa med bluethoothen lite grann. Så jag hittade en person med den på som kallade sig för "Mr F", spännande person tänkte jag. (Själv är jag så fyndig och kallar mig "Gratis kram?"). Iaf så började jag skicka lite bilder till den här "Mr F", och den personen tog liksom emot mina bilder hela tiden. Detta gjorde att jag blev ännu mer pepp på att skicka saker till personen och jag började skicka anteckningar osv. Plötsligt vänder sig damen (60 år kanske) bredvid mig sig om och tittar på mig och så säger hon:
- Du ser ut att kunna det här, varför blir det så här på min mobil hela tiden? Jag får bilder och så står det "Gratis kram", varför gör det de?
JAG HÅLLER PÅ ATT SKRATT IHJÄL MIG, men jag håller det inombord och svara:
- Ehm, jaaa du... jag har ingen aning! Vad lustigt...
Damen vänder sig om och återgår till sitt och jag tittar på Sanna som håller på att bryta ihop så vi får ta våra saker och skynda oss därifrån så fort vi bara kan, sedan börjar vi gapskratta!


 Och såhär såg han ut min släkting - Harald!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback