mycket och inget

Denna veckan har det inte hänt mycket alls faktiskt, och ack vad fort den har gått. Vi redigerade film hela måndagen och tisdagen. + att vi fick information om inriktningsval till i tvåan. Ojojoj vad svårt valet har varit för mig. När jag satt där på informationen så kände jag nästan att jag dreglade så frästande var både grafisk design och rörlig bild. Men efter många om och men så blev det Grafisk teknik. Tänk så det kan ändras. Förra våren när jag sökte media så gjorde jag det för rörlig bild. Och så blev det grafisk. Hm. Bra att jag har fått ett sådant sommarjobb. Jag ska jobba på Två tryckare (?) i åmål. Det blir spännande tror jag. jag vet itne ens vad de gör där, men de ska hålla på med design och så av reklamblad och sådana saker. Tror jag , som sagt.

I onsdags var jag med Erica till skolan och var hårmodell. Hon skulle klippa mig. När hennes lärare tog upp mitt hår och klippte av 10cm av mitt överhår var tårarna nära. Vad gjorde hon? Jag trodde hela håret skulle bli så. Men turligt nog så blev det inte det. Så jag gick därifrån väldigt nöjd, och det är jag fortfarande. Den dagen gick ajg inte till skolan något mer. Det var jobbigt. Så jag åkte hem och la mig i sängen. Vilade lite helt enkelt. Jag lämnade in min kära rosa lilla mobil på lagning också. Så nu går jag med en gammal sony ericsson mobil som håller på att ramla ihop. Det är tur att det är walkman i den iaf. Hur skulle jag klara det annars. Jag måste verkligen köpa nya hörlurar till min ipod. Förövrigt är jag bäst på att ha sönder hörlurar, jag fattar inte hur jag gör det.

I torsdags slutade jag tidigt, det gjorde Lisa med, så hon satte sig på bussen och åkte till Karlstad och mötte mig och Erica på stan. Vi var hungriga och ville äta billigt, så vi tog bussen ut till Ikea och först åt vi korv. Och som den naturare jag har varit så räknade jag ut att om vi köper BARA en fransk hotdog kostar det 15kr, och sedan en korv&dricka till det 5kr. Så blir det lika mycket som om att vi bara skulle köpa en hotdog med dricka. För det kostar 20kr. Så vi fick alltså en korv på köpet liksom. Sedan tänkte vi att det är inte ofta vi är i karlstad alla tre så vi tog en sväng in på ikea också och stannade till i restaurangen och fikade. HAHA. Ja gud så mätt jag var efter det . Sedan åkte vi in till stan igen och kikade i affärer.

I går slutade vi jättetidigt, typ 11 tror jag. Så jag, Sanna, Linnea gick på stan och jag köpte jeans + tröja som jag hade kikade på dagen innan. Jättenöjd är jag. Sedan följde jag med Sanna hem till lilla Skoghall. Vi lagade mat. Sanna mest, jag stod och tittade på. Jag är väldigt bra på att "Titta på", det är för att jag övade så bra i måndags och tisdags *ironi*. Men det blev makaroner och bacon. Jättegott Sanna. Vi satt och åt ute i solen eftersom det var så fruktansvärt fint  väder. Sedan var vi ute och gick med Dino och hamnade återigen ute i solen när vi kom hem. Pratade massor. Haha. Sedan kom mor och far och hämtade mig och vi åkte till Ikea... IGEN. Men jag fick iaf en rosa bokhylla. Jättefin är den. På kvällen när jag kom hem så kom Katrin och vi tittade på Talang 2008, Berg flyttar in, Så ska det låta och ehm jaa. Vi gjorde allt vi brukar göra typ.

Idag har jag städat rummet tillsammans med mamma. Vi har satt upp bokhyllan och står så fint framför mig nu. Den är proppfull av saker och jag är helnöjd. Jag har fått en ny tvbänk också. Den är mycket finare än min gammla. Men nu finns det inte så mycket som ett damkorn kvar i rummet. Tillochmed mina söta husdjur dammråttorna är borta under sängen. Haha, nej usch och fy. sånna hade jag som tur var inte. Sedan har jag inte gjort så mycket mer hittills. Jag har tittat på klass 9A eftersom jag kom på att jag har missat de två senaste avsnitten. Jag diggar verkligen matteläraren och idrottsläraren. De bryr sig verkligen och de verkar skitroliga att ha i skolan. Fast å andra sidan är min matte/idrotts lärare också bra.

Strax ska jag ta och åka iväg till Lisa, jag är bara lat och väntar på att pappa ska komma hem så han kan skjutsa mig. Vilken miljöbov jag är. Dumma mig. Men jag ska faktiskt cykla hem. Får se om Katrin kommer upp till Lisa med sen. Vem vet, vem vet.

P.s det är bara 32 dagar kvar till jag fyller 18 ! YEY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback