Tisdag morgon.

Jag är trött nu för tiden alltså. På kvällen... Alltså jag har vart ledig i 4 dagar nu, ska man inte vara lite piggare då? Jag har sovit bort emot 12 timmar varje natt här nu. Det är riktigt illa, eftersom jag fortfarande är trött. Hur ska det gå när jag ska till skolan imorrn?

Jag var iallafall iväg till Karlstad igår. Först fick jag lite halvt panik när jag insåg att det inte gick någon buss 10.40! Alltså skulle jag få vänta 1h40min på att det skulle gå en buss över huvudtaget. Det var jobbigt...Fast ändå tur, för det visade sig ju att Sanna inte slutade skolan tidigt i alla fall. Haha. Men jag strosade omkring på stan, köpte en röd (EN RÖD?) klänning. Jag tänkte det att äh va fan är det jul så är det. Fast att den skär sig med allt annat jag har i rummet. Men det var svårt att hitta en röd klänning. Det var det faktiskt. Det fanns en på tro det eller ej, Lindex. Den var fin, eller den var söt på galjen, men mindre söt på. Haha. Sedan hittade jag en på Cubus. Den var röd, den var söt och den var helt okey liksom. Det var ju inte som en rosa klänning precis men som sagt helt okey. Med ett rött sidenband i håret och jag kommer se riktigt jullig ut alltså. Haha. Sedan köpte jag guld pärl girlang till mamma, eller till våran kära julgran. Vi hade köpt för lite så det var bara halva granen som fick på sig. Men nu har hela, och alla är nöjda och glada.

Sedan kom faktiskt Sanna och Mimmi in till stan så Sanna och jag köpte julklapp till Sofie och Linnéa. Haha, gud va fint alltså. Sedan följde vi med Mimmi och köpte julklapp till en av hennes kompisar! Jättesött... Kanske inte värt att skriva vad vi köpte haha, det skulle bli lite fel tror jag. Efter det kom jag och Sanna på att vi kanske borde åka hem och greja i ordning lite.
När vi skulle av bussen i skoghall så reser jag på mig. Sanna kollar lite såhär konstigt och detr ser ut som hon tänker "Varför reser Josefine på sig?" så jag var tvungen att fråga om det inte var här vi skulle av? Men det var det. Tänka sig, bara för några veckor sedan så var det jag som blev omhand tagen av tanter som skulle visa mig vart jag skulle av, nu vet jag vart. Haha, helt otroligt faktiskt.

Sen hemma hos Sanna händer det mest fruktansvärda jag har vart med om sedan jag skärde mig i pekfingret för ehm...8år sedan? haha. Jag råkar inte ut för så hemska saker. Inte när det går hål på mig. Men iallafall, jag skulle skära ost, Osthyveln fastnar lite i osten och jag tar i, Jag tar i väldigt mycket och osthyvlen lossnar och far i väg framåt med en väldig fart, olyckligtvis är min tumme där. AJ, alltså, jag hyvlade mig med en osthyvel som skär extra tjocka ostskivor...haha! Jag är för klantig alltså. Idag gör det vädligt ont, ondare än igår, men det går väl över antar jag! Annars funderar jag på att amputera... Nej det gör jag inte.

Nu ska jag gå ner och räkna lite matte så har jag det överstökat. Sedan 12.55 är det creap school, och det måste jag kolla på. Vet ni var det mest patetiska är? jag kollade på det hela sommaren nästan. Har jag nämt att sommaren 2007 var den värsta någonsin ? Ingen ville leka med mig för att de jobbade, alla jobbade utom lilla Josefine. Och det SÖÖÖÖÖÖÖÖÖG! Jag kollade väldigt mycket på Jimmy neutron med. Det är ganska kul..
"Jag är en tönt, jag är en tönt, jag är en tönt..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback