Ledig

Japp idag är jag ledig. Vad ska jag göra denna lediga dag då?
Jo faktum är att jag för ovanligheternas skull tänkte ta mig en tripp till Karlstad! Jag ska träffa Sanna och så ska vi kika på lite julklappar! Mamma sa igår: Är du säker på att du ska åka till Karlstad när du är ledig?
Då satte jag igång med mitt "Vad har jag i Säffle prat" oftast anväder jag det när jag försöker få mamma att förstå att jag borde få flytta till Karlstad, men nu fick jag använda det i ett annat syfte. Haha, fast jag gled allt in på flytta iallafall. Det brukar låta ungefär:
- När jag åker hem från skolan, vad åker jag hem till då? Jag åker hem till absolut ingenting. Mina gamla kompisar har inte tid med mig mer än så ofta som de lika gärna skulle kunna åka till mig om jag bodde i karlstad, om de nu skulle vilja träffa mig då. Jag har ingenting i Säffle förutom en mamma, en pappa och en syster....Några kompisar som inte har tid med mig så ofta med förståss... Jag gillar Karlstad!
Japp så är det! haha!

Varför jag skriver nu är egentligen för att jag väntar på att min plattång ska bli varm! Min fina rosa plattång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback