Jullov, jullov, jullov...

image5


Ohja, nu har jag jullov. De här hemma i Säffle fick det igår. Men det är jag faktiskt inte ett dugg avundsjuk på. För jag hade det nämligen jättetrevligt igår. För det första hade vi ju bara kort matte och lite engelska. Sedan var jag, Sanna och Sofie hemma hos Linnéa och bakade pepparkakor och knäck. Hur det gick behöver vi väll kanske inte nämna, eller jo. Pepparkakor var vi bra då, vi dekorerade dem fint och det gick liksom att göra. Knäcken gick det väll sådär med. Det slutade med att det var alldeles för lös och vi hade i non-stop. Pepparkakshuset... Ja det är en saga det. Jag tänker inte dra den nu för jag håller på att klippa ihop en film, eftersom jag lyckades fånga allt på film! Haha, helt hysteriskt är det.
Efter vi hade bakat så var  vi ganska så jättetrötta så vi gjorde inte så mycket mer på kvällen faktiskt, kollade på lite scrubs, pratade, sedan sov vi.

Imorse när vi vaknade så var det typ bara jag och Sanna som var pigga. Haha, de ville sova mer men jag och sanna har svårt för att hålla tyst när vi väl är pigga och vakna. så det var inte så tyst. Haha. Vi tog oss iväg till skolan, julavslutning...
Och gissa vad!! Jag kom tvåa i novelltävlningen. Gissa om jag var glad eller? Jag har aldrig vunnit något för att jag har varit bra. Alltså jag vinner mest på tur.. Typ tävlningar där de lottar ut vinnarna.  Men nu vann jag för att någon gillade det jag skrev. Helt otroligt. Jag kom tvåa !

Nu ska jag njuta av att det är lov och snart är julafton....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback