Julafton

GOD JUL!
Jahapp, julafton idag. Tänk, man längtar och längtar efter julafton. När det väl är julaftons morgon så tycker man att allt är helt otroligt mysigt. Men sedan tycker jag allt att dagen blir tråkigare och tråkigare. Som värst är det när man har fått alla julklappar. Då har man ju ingenting kvar att vänta på. Julklappar...
Jag hade skrivit världens kortaste önskelista:
- Lägenhet i Karlstad ( visste jag att jag inte skulle få )
- Filmkamera
- Pyjamas
- Duntofflor
- Rosa bärbar telefon.
Vad tror ni jag fick ? Jo, det ska jag säga, jag fick ett par duntofflor. Haha, helt otroligt. Telefonen kostade inte mer än 300-400kr. Filmkameran..  ehm okej det var ganska bra att jag inte fick någon, för jag vill bestämma själv vilken jag vill ha. Men en pyjamas, hur svårt ska det vara att köpa en pyjamas, jag har ju tillochmed berättat vilken jag vill ha. Men nejdå, mamma hittade ett par rosa mysbyxor som hon tyckte att jag skulle ha. Visst de var rosa, de var mjuka men det var inte sånna jag ville ha! Sedan fick jag en rosa morgonrock. Den var så otroligt mjuk så jag har suttit och myst med den sedan jag fick den. Den är jag nöjd med. Sedan fick jag ett rosa fotoalbum. Ni vet ett sådant de har i många amerikanska filmer. Scrap booking typ! Jag har nyss lärt mig vad det är. Haha. Duktiga jag. Jag fick lite smycken och så av Lisa och Erica också, ROOOOSA! haha, otroligt vad med rosa saker jag får alltså. Men jag fick inte någon pyjamas eller rosa bärbar telefon. Haha, alltså jag låter värsta otacksam. Men det är jag verkligen inte. Jag är svinnöjd över det jag fick och dessutom fick jag ju pengar så jag kan köpa både filmkamera, telefonen och annat också om jag skulle vilja ha det...Så jag är NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖJD!
Sedan har vi ju ätit god mat, och haft det trevligt. Där vid maten fick jag en sådan julkänsla att jag tillochmed satte mig vid pianot och spelade "Julen är här" visserligen så lät det inte så bra som det gjorde när jag spelade förr, men det hördes att det var den låten. Evelina kompade mig litegranna på gitarr. gud vad bra vi var!

Men jag har ändå lite panik inför jullovet. VAD SKA JAG GÖRA? Alltså, vad ska jag göra tisdag, onsdag, torsdag? VAD VAD VAD ? På fredag åker mamma, pappa, evelina och jag till Göteborg och ska sova där en natt, sen på söndag då, vad ska jag göra då? På nyår ska jag iallafall till min lilla Sanna! Men resten av veckan då, vad ska jag göra då? Eller ja, jag kan ju vara med Lisa, Katrin eller Erica, men de har ju inte tid med mig varje dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback