Harry Potter.

Igår när vi körde min syster till Karlstad och hon skulle med tåget till Hallsberg så kände jag mig för en stund som Ginny... Ni vet Rons lillasyster? Alltså de i Harry Potter. Ja iallafall...
Vi gick där på perrongen, tåget hade kommit (trodde vi) så de gick snabbt, jag var lite efter och det kändes som om att vi hade skitbråttom... Evelina skulle med tåget, men jag var för liten så jag skulle inte med. Så kändes det. Precis som första Harry Potter boken/filmen. Det var en liten halvmärklig känsla faktiskt, jag har inte kommit över den än.

För övrigt så är det snart jul.. Det går fort nu. Jag har absolut inget att göra medans alla har fullt upp. Eller ja, jag och Sanna var ju på Lussebio här i veckan. Det var en upplevelse måste jag säga. Jag var trött redan innan jag satte mig i den där biostolen. Jag blev tröttare och tröttare. Enligt Sanna somnade jag även i ca. 5s. Men mer än så var det faktiskt inte. Efter det blev jag bara piggare och piggare. När det var slut runt 06.30 och vi skulle bege oss till skolan en sådär 2½ timme innan vi började så var jag iallafall pigg. Vi kom till skolan gjorde oss i ordning, bytte kläder och så, sedan skulle vi lägga oss i en soffa och sova, men då var jag inte trött nästan. Jag blundade lite och blev lite halvtrött. Men dagen flöt på och när jag satt på tåget hem vid 14.00 och pratade med Sofie och Madde och de pratade om vägen till skolan, tåg, buss osv. Jag satt och tänkte efter och fick lite halft panik när jag insåg att jag inte alls kom ihåg hur jag ens tog mig från Säffle till Karlstad den morgonen. Som tur var så berättade Sofie och Madde att jag inte hade åkt varken buss eller tåg till Karlstad, jag hade ju vart på bio. Då blev jag lättad.

Igår var det spexet i skolan, det var bra. Väldigt bra var det. Sedan hade vi bara en lektion och så slutade vi. Då åkte jag och sanna med sofie och linnéa till Sofies lägenhet, väldigt mysigt ställe om jag får säga det själv. Jag skulle vilja bo där. Fast det är ju Sofies place liksom. Haha! Ja, efter det så åkte Sanna hem till Skoghall, Linnéa hem till Linus, Jag hem till Säffle och Sofie hem till Åmål.

Idag har jag ont i halsen, ont i öronen, ont i näsan och är tät i näsan. Värsta dunderförkylningen. Så jag har kikat klart på One Tree Hill... Alltså nu har jag kollat på 4 sesonger på ca. en månad. Helt otroligt, jag vill ha fleeeeeeeeeeer avsnitt. Men men jag antar att de kommer i januari. Haha, har hört att det är en ny sesong på G då. And that´s good! Fast jag stör mig ändå lite, alltså de bara ljuger för varandra i serien. Hur orkar man att inte berätta sanningen? skulle jag ljuga så mycket som de gör så skulle jag nog inte orka leva med mig själv faktiskt. Ett tag tyckte jag även att det var en ganska orealistisk serie. Jag tänkte som så att hur ofta händer det att man förlorar sin mamma, två gånger, ens kompiasr hamnar på sjukhuset hela tiden, alla man känner hamnar på sjukhus, ens mamma och ens bästa kompis blir gravida samtidigt, alla sådana grejar störde jag mig på. Det händer ju liksom inte. Men sedan insåg jag att det händer inte MIG, och just därför är inte mitt liv en serie! Någon gång händer det väll säkert, men jag har inte haft det så jobbigt hittills, men jag vet folk som har haft. Och de har haft det som vissa i OTH, kanske värre.
Men jag stör mig iallafall på alla som ljuger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback