Första December.

Idag är det den första december, det spö regnar och har gjort imprincip sedan jag vaknade. Säger man spö snöar om det snöarmycket? Och egentligen, varför heter det vatten, regn, snö och is? Det heter ju En lampa heter fortfarande lampa även om den är kall eller varm. Vatten, fallande vatten, fruset fallande vatten och fruset vatten borde det heta. Japp det borde det faktiskt.
Jag satte upp min adventsljusstake idag, så nu står den i fönstret och påminjer mig om hur förra julen var! Det blir jag glad av. Förra december var på något sätt höjdpunkten av hela skolåret! Ja eftersom det var sista månaden på just "DET ÅRET" Jag skulle behöva måla om den iår igen, till en annan rosa färg som kan påminja mig om hur detta årets december blir, det kommer jag nog att bli glad över nästa år. Eller så får jag helt enkelt sätta upp mina guldhjärtan så att de kan påminja mig istället. Så får det bli. Det är mindre jobbigt.
Jag tog även upp min nya svarta julgran igår, den kostade 49kr på plantan. Det var perfekt, den var tillochmed så billig att mamma stallde upp på att betala, jag tror nästan hon överväger att betala alla rosa julkulor, glitter and stuff till den också.

Sanna sov här inatt, fast vi sov faktiskt. Alltså, vi pratade inte till klockan var tidig morgon, typ halv fem. Vi pratade bara till halv två. Jag var halvt borta och fattade tillslut inte mycket av vad vi pratade om. Jag svarade något konstigt och Sanna fick säga till mig och fråga om jag var vaken. Och jag fick säga va? hela tiden. Ungefär som när Sanna drog till med att äpplena måste vila innan man lägger in dem i påsen. Det var lite halvroligt faktiskt. Eller halvroligt, jag skrattar fortfarande åt det när jag tänker på det. Vi kollade på idol och jag bestämmde hela kvällen. Haha, eller alltså, jag fick telia reklamen på hjärnan "Jag bestämmer när idol börjar". Japp så var de. Andreas åkte ut, det var bra. Två tjejer i final och jag hoppas att Marie vinner. Men jag ångrar mig säkert på fredag. Precis som när jag hade röstat på Sebastian och fick så dåligt samvete efteråt att jag röstade på Agnes med. Det var två bortkastade röster. Det gick ju jämt ut iallafall. Men jag var ung och dum då. Haha... Det är jag nu med.
Sanna åkte iallafall hem med tåget idag, det var lite kul faktiskt. Jag har blivit lite småretad för att jag är rädd för att åka tåg. Men Sanna var inte så modig hon heller.
Igår när vi skulle åka till Säffle så fick vi sitta emellan två vagnar. Alltså inte fastklämda, men vi fick sitta vid dörrarna där man går ut. Det var inte så hemtrevligt, och väldigt varmt. Alltså, jag höll på att brinna upp. Men eftersom vi satt emellan första klass och andra klass och många skulle till serveringen ombord så kom det några och gick förbi, alltså, en skitsnygg kille. Men jag kände inte lukten av han. Fast han tyckte nog att vi såg lite roliga ut som satt där ute. Han såg ut som en överklass kille som tänkte "Liksom fattiglappar som inte har råd att betala säten eller?" För när han gick förbi så flina han och hälsade.
Och konduktören bara"Jasså här sitter ni i värmen" Hon var trevlig faktiskt, och det såg faktiskt ut som hon skrattade innombords. Jag tyckte jag såg små horn växa ut under håret på henne.

Nu sitter jag här ensam, Lisa skulle ha folk hos sig. Ett tag hade jag svaga förväntningar över att Katrin kanske skulle pallra sig hit, men nej, hon skulle inte komma hem från kalaset förrän sent, Erica är i göteborg och Sanna är ju hemma hos sig, eller något. Haha, här är hon då inte iallafall. Vart är alla när man har tråkigt liksom? Fast å andra sidan så säger jag alltid att jag har tråkigt så fort jag inte är med någon. Egentligen har jag inte så tråkigt i de stunderna eftersom de inte inträffar så väldigt ofta. Men när de väl inträffar så inträffar de på fel dag. Jag kanske skulle ta och prata med mig själv. Nej jag ska nog ta och kolla lite på One Tree Hill! Det är sååååååå bra. Alltså helt ärligt. Men jag är glad över att ajg har väntat med att kolla på det för alltså, nu kan jag se fyra sesonger utan uppehåll. Jag har allt på skiva och det är bara att råkolla på det. Vilket jag håller på att göra. Har sett två sesonger nu och ett ½ avsnitt på tredje. Det betyder att jag har mindre än hälften kvar ! Men sesong fem är ju påväg så det är inte så farligt.

Nu ska jag försöka vara social med någon ! haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback