Sjukisen

När jag var och skrev på papper om jobbet i hemtjänsten här i Karlstad så fick jag ett papper om hur man sjukanmäler sig "Aja, visst, visst" tänkte jag, eftersom jag vet att jag ALDRIG sjukskriver mig. Eller ja, aldrig och aldrig, det har hänt en gång på 5 år.
 
Haha, och så fick jag sjukskriva mig första dagen. Så himla pinsamt. Hade som taktik i morse att bara gå ur sängen och inte känna efter (fast att mamma sa till mig att inte vara så envis som jag brukar vara), gick bra tills jag hade sminkat mig klart och skulle resa mig upp och hela världen började snurra. Som tur är så har jag bara bredvidgång den här veckan så jag sätter ingen i klistret i alla fall. Då hade jag aldrig stannat hemma. Jag kan gå till jobbet hur sjuk jag än är, bara för att jag inte vill förstöra för någon annan. Tråkigt också för jag är så himla taggad för att börja jobba. Är så nyfiken på de jag ska jobba med, hur rutinerna fungerar i Karlstad och så vidare. 
 
Har i alla fall sovit hela dagen och nu känner jag mig lite bättre. Börjar till och med känna mig rastlös. Ett bra tecken. Så förhoppningsvis kommer jag iväg imorgon. 
 
Längtar lite till sommaren också, och att åka utomlands och bli bruuuuuuun!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback