Självutnämnda badvakter

Elin och jag har varit och simmat idag. Kul. Förutom gnälliga damer i vattnet. Okej, jag och Elin gjorde fel. Vi simmade bredvid varandra. Men grejen är ju den att man får faktiskt plats att göra det. I alla fall så simmade vi bakom en som simmade så extremt segt så vi fick liksom börja gå för att inte simma in i henne. Då kommer klimakterietant 1 bakom oss och fräser något i stil med "Ni får ju simma, och simma inte bredvid varandra utan bakom!" alltså helt ilsken var hon. Sjukt osmidig kommentar eftersom det inte var vårat fel att vi simmade så långsamt + att det inte finns någon lag som säger hur långsamt man får simma i badhuset vad jag vet. Sedan kommer klimakterietant 2 och ger oss ungefär samma utskällning innan vi ens har haft en chans att simma annorlunda. Hade de skippat första komentaren och sagt "Ursäkta tjejer, men kan ni simma bakom varandra istället!" med en vänlig ton så hade man ju mer än gärna gjort det. Nu blev vi som barnungar och ville göra tvärtemot istället. Såklart! Och dessutom kunde vi inte göra något annat än att skratta åt dem. Vilket kanske retade upp dem lite extra.
 
Men jag hoppas verkligen att de får simma gratis eftersom de verkar ha utsett sig själva till badvakter. Jag slår vad om att dom är såna överallt. Typ, skäller på folk som sitter på handikappsplatser på bussen, folk som cyklar på trottoaren, eller cyklar på fel sida.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback