chatta

När jag var typ 11 år gammal är chattade man, anonymt. Alltså, jag kommer verkligen ihåg att jag och mina vänner bokade dator på biblioteket för att kunna chatta. Hemma fick man ju inte. Så satt vi på aftonbladet och chattade med gubbar typ. Fnittrade åt hur konstigt de bar sig åt. 
 
Sen började man ju med msn när man var runt 12 år gammal. Då chattade man lite för att få lägga till personer på msn. Eller letade snygga killar på lunarstorm och la till på msn. Eller, det gjorde man väl? haha. Sen slutade man med msn? Eller, alltså, jag har knappt använt msn på flera år. Msn var ju roligt. Vad hände? Chatta var sjukt roligt. 
 
DÄRFÖR bestämde jag mig för att chatta idag. Enda chatten som verkar finnas kvar och är hyffsad aktiv är snyggastchatten. Grejen där liksom... aja, får två privata meddelanden:
 
1. Hej! Skulle du ställa upp och sparka mig mellan benen om jag ber jättesnällt om att bli sparkad där?
 
2. God afton fröken. Kittlas hon av åldersskillnad? Jag är en äldre, generös, livsnjutande och sträng rektor från Göteborg.
 
OCH helt plötsligt insåg jag varför man inte chattar längre. Facebook är nog bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback