Avslappning!

Jag, Sanna och Petra ska ha en egen idrottslekiton imorgon. Vi vet inte riktigt  vad vi ska göra än tror jag? eller ja, det är halvbestämt om man säger så. Vi ska iallafall ha avslappning i slutet. En sådan där guidad avslappning. Det jag håller på med just nu är att leta upp en bra sådan låt. Det enda jag hittar är aningen för långa på 25 min, eller för korta som bara är ca. 4min! vi vill ha 15min. Haha. Och det enda jag har hittat där är "Den magiska grytan" - avslappning för barn. Det handlar om småtomtar och älvor och sådant. Jag vet inte riktigt om det uppskattas av folk i våran klass? Haha. Tomtarna har en magisk gryta och alla som äter av soppan i grytan blir glada och lyckliga? HAHAHA. Jag tycker att den är kul.

Men det är faktiskt väldigt bra med avslappning, och om man lär sig att slappna av så kan man slippa bekymmer som sömnsvårigheter, stress och sådana saker. Jag tror att jag har lärt mig att slappna av på senare tid faktiskt. (Och det jag tar upp nu tar jag alltid upp), men det är faktiskt tackvare att jag började media som jag har blivit mer lugn. Innan var en sådan sak som att åka buss till Karlstad själv världens grej. Jag menar, nu gör jag det utan att ens tänka på det. Jag är inte så speciellt rädd för att göra bort mig på samma sätt som jag var förut. Och bara sådana saker gör att man blir lugnare och kan slappna av! Hade jag gått kvar på natur, hade jag varit livrädd för tillfället. Hade jag gått natur hade jag aldrig gått ett enda skolår utan Lisa vid min sida. Faktum är att jag har haft en trygghet vid min sida ända sedan dagis. Jag hade aldrig varit i den situationen att jag hade behövt hitta HELT nya kompisar, i en stad 6 mil hemifrån. Tänk, jag hade varit 19 år och inte haft kunskapen om hur man gör för att hitta nya kompisar? Egentligen vet jag inte hur det gick till när jag började Media heller. Sanna stod ju bara där, jag var ensam, så jag gick fram till henne och sedan dess har det varit vi ;) haha! Men nu är jag inte livrädd för vad jag ska göra efter gymnasiet, jag vet att på något sätt kommer det lösa sig.

Alltså : Mindre rädd - mer avslappnad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback