Jaja, så är det...

Nu är det måndag igen. Jag kunde inte sova igår kväll, eller inatt. Pappa rådde mig att avstå från att berätta varför. Men vadå, alla är vi väl dumma ibland. Och jag har sett på TV att detta  visst kan stämma.
Jag fick för mig att jag hade en mask i huvudet, eller en larv eller något. Jag kände hur det kraffsade och kröp innanför skallbenet. Då blev jag rädd och fick plötslig huvudvärk och var tvungen att tända lampan. Sedan fick jag för mig att masken/larven hade tagit sig in i min hjärnan och att den kröp runt där och la ägg vilket resulterade i ännu värre huvudvärk. Sedan när jag insåg att maskar/larver faktiskt kryper runt så fick jag för mig att den kröp neråt i kroppen.. Det bästa med det var ju att jag slutade känna den krafsade känslan i huvudet, men däremot så kröp och slingrade sig något i pannan och ner i näsan och ut i bihålorna. Ja, tillslut kunde jag inte andas med näsan. Och kittlade gjorde det också. Då blev jag ännu räddare!
Men jag har faktiskt sett på tv att det kan bli så, och sedan när man skär upp kroppen så kommer det ut en stor slibbig grej och man får spykänsla. Igår var jag säker på att det skulle hända mig och ändå utvägen var att sanera hela mig! Men sedan är jag ju lättskrämd också...

Jag tog tåget till skolan idag. Givetvis fick Erica övertala mig till att göra det. Jag tycker det är läskigt med tåg. Folk kan slänga sig framför och ta livet av sig, eller så kan tågen åka åt fel håll. Och det är läskigt. Men allt gick bra. Det jobbigaste var att gå upp till stationen imorse. Jag tar ju egentligen bussen varje morgon för att jag får skjuts. Jag har ca. 4min gångväg till stationen, men vem orkar gå? Inte jag! Imorse tog det mig 15min att gå den korta biten. Man är helt enkelt för trött när klockan är halv sju på morgonen. Träffade Josefine på tåget med. Det kändes nästan som vanligt då. Nästan... När jag säger "som vanligt" menar jag som på högstatiet för över ett år sedan. Slänger käft lite, HAR KUL ett tag för att sedan gå på separata lektioner. I dagsläget även olika skolor. Men jag tror att jag och Josefine kommer nog alltid känna varandra utan att känna varandra. Visserligen är det ju självklart kul att träffa Erica med, fast det händer ju lite oftare än vad jag träffar Enneby!

Häljen gick allt bra snabbt egentligen. Sanna sov hos mig fredag-lördag! Kalstadbo vs. Säfflebo ! haha. Nej men det var kul. Vi kikade på Idol på kvällen, sedan massa prat efter. Under tiden med! Ska jag vara ärlig så minns jag inte en enda låt. Jo jag minns Christoffer- What a wonderful world ! För då har jag för mig att jag sa till Sanna att vara tyst. Han var bra, han ÄR bra. Vi somnade precis lika sent som förra gången. Ja halv fyra då alltså. Varför ska vi prata så mycket på kvällen/natten för? Struntsamma om det är skola eller inte efter, vi pratar iallafall. När jag sov hos henne förra gången. Då vi hade vart på bio med klassen. Den natten sov vi nog bara 3 timmar tror jag. Och sedan iväg till skolan och ha den jobbigaste dagen i veckan. Bara vanliga lektioner, många och långa.
När Sanna hade åkt hem så gick jag upp och la mig ett tag. Då var jag trött ! haha!
Senare på kvällen kom Erica, och det var nog tur det för annars hade jag nog blivit deprimerad på riktigt tror jag. Jag var deprimerad på riktigt, och fast att jag skrattade hela tiden så var jag nog egentligen ganska ledsen! Ledsen och otroligt dissad! Men thats life... Eller ska man kanske säga "life goes on" Ehm ja om jag bara kunde fatta att det gör det när det har gått såhär cirka ett år utan att jag kan gå vidare ! men men...

Igår låg jag i sängen nästan hela dagen. Jag var jätte deprimerad och ledsen då med. Jag mådde rent ut sagt skit dåligt. Vad bra det kändes, det är nog första gången jag har erkänd för mig själv att jag var ledsen och inte mådde bra. Usch, varför tillåter jag aldrig mig själv att vara ledsen. Alltså jag var inte så ledsen att jag låg och grina för mig själv. Det skulle kännas dumt. Det känns dumt att ligga och gråta själv och det känns dumt att gråta inför andra. Därför gråter jag inte! Men iallafall så pratade jag i telefon med Erica och Lisa. Vi kom på hur man kan prata tre stycken. Man kan säkert vara fler oxå. Det var roligt iaf. Vi pratade skitlänge. Säkert timmar! Haha, då blev jag faktiskt glad. . .

Vi har datakunskap och ljud i skolan nu. Slappt för mig att jag redan har läst datakunskap och egentligen inte behöver lägga ner mig ett jota! Eftersom någon hade toppbetyg i datakunskap. Men datakunskapen nu är rolig tillskilnad från förra året. Vi fick knappt ens testa photoshop... Eller frågan är om vi testade det alls. Nu ska vi hålla på med det, fortsätta ännu mer nu efter Grafiska. Tror ni jag är lycklig eller. Får se vad jag tycker om ljud sen med. Jag vet inte riktigt om det är min grej faktiskt. Prata gillar jag ju, men grejen med ljud är ju att inte bara jag ska höras antar jag. Men att sätta ljud på filmer osv. det ä kul. Äsch, jag tycker allt inom media är kul. Det är bara så. Iallafall så slutade vi 1½ timme för tidigt idag. Eller nästan iallafall. Tidigt men lite för sent för att jag skulle hinna med det tidigare bussen. Så jag fick vänta ett tag. . . Men jag överlevde! Tur det, hur hade det sett ut om jag hade legat död på busstationen liksom. Nej uschamejen!

Nu ska jag lägga mig och kolla på Prison Break! Jag fick nya avsnitt idag, är jag lycklig eller ? OHJA! Så lycklig det går att vara just nu...Förut när jag såg sista avsnittet på sesong två så började jag faktiskt gråta. Men det känns inte lika dumt att gråta till filmer. Men Sara och Michael (eller vad han heter) de är ju så KÄÄÄÄÄRA! Jag dör..! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback