Åska

Var ett rejält jävla åskväder igår när jag skulle sova. Höll på att dö. Ett hus med mamma och pappa skyddar liksom mot alla blixtrar i världen. Nu befann jag mig inte i ett hur med mamma och pappa och var alltså helt ensam, och sårbar. Haha. Nä så illa var det väl inte. Dock när jag var ensam sådär kom jag och tänka på när det slog ut en blixt ur eluttaget hemma när jag var mindre. Så kom jag och tänka på att jag har miljoner eluttag precis ovanför huvudet när jag sover... därför fick jag bråttom att fylla alla dessa uttag med kontakter, så att inte blixten skulle leta sig in.
Seeeeeen kom jag och tänka på: Var bor jag? Vid vattnet. Åskan var precis över Jönköping, vaaaaaar slår blixten när? I det högsta närmast vatten. Jag har bara ett parkeringshus mellan mig och vattnet. Alltså var jag rätt utsatt där... Somna inte förrns jag var säker på att allt var över!
En jävla massa sladdar blev det...stängde ju av den där grejen med alla uttag med ju! Men man vet aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback