Färjestad febern i Karlstad

Är väl ingen som har missat att Färjestad vann SM-guld i onsdags va? Jag själv missade nästan hela matchen då jag satt på en musikal som min syster spelade! (Hairspray, och den var bra) Och vadå, det var ju min syster som var med, klart jag valde den framför matchen...
Men iaf, de vann! Och igår när jag och Madde kom till Karlstad med bussen så var det nästan galet. Det var Färjestad överallt. ÖVERALLT! På stadsbussarna satt det små flaggor längst fram med Färjestad liksom. På bussar som åkte men ändå inte hade passagerare så stod det "Grattis Färjestad SM-guld" istället för att det tex. brukar stå "800 Säffle". GALET!!! Folk gick runt i Färjestad klädder och redan vid halv nio på morgonen hade de börjat att förbereda på torget inför eftermiddagen då laget skulle visa upp sig! I skolan hade Malin med sig vit och grön färg och vi blev målade med sträck i ansiktet. Vi fick sluta tidigare från idrotten och när vi var på väg in till stan såg vi ett flygplan uppe i luften som hade en vipel efter sig (för det heter så va?), där det stod "Grattis till SM-guld"... Ja herregud! Och enligt NWT så var det bortåt 10 000 pers där och skulle gratta FBK. Och ja, det var mycket folk må jag säga. Man kom inte någonstanns nästan haha. Jag och Sanna tryckte oss innåt i smeten och hamnade väldigt nära (mitt i) en fan skara som kunde varenda låt som sjöngs för Färjestad. Jag och Sanna stod mest och försökte hänga med.


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback