Stockholm

Ja, jag och Lisa skulle ju iväg till Stockholm igår. Och dit kom vi, men det var ett rent äventyr måste jag säga. Alltså för det första så när vi beställde biljetter i söndags på säffebussens hemsida så stod det ingenstans att vi inte skulle åka med Säfflebussen till Karlstad. Alltså vi skulle byta buss i Karlstad, så långt hängde vi med, för det stod liksom när vi hade bokat klart "Bussbyte i Karlstad på dit och hemresa." På busstidtabellen stod det Buss 100 säfflebussen. Ja då stod vi ju självklart och väntade på den. Värmlandsbuss 800 kom, och vi hade väll på känn att det var den vi skulle åka med. Men liksom det stod ju att vi skulle åka med Säfflebussen. Det var några till som satt i en bil och väntade på säfflebussen. En av dem gick ur och kollade på tabellen och sedan sa hon något om att hon kanske skulle ta värmlandsbussen. Så de körde efter bussen så den stannade borta i rondellen här i Säffle. Jag och Lisa sprang! Haha, ojojoj, vi var två sekunder från att missa bussen. Busschauffören hade inte ens en aning om att han agerade Säfflebuss också. Det var lite lurigt. Så nu är jag sur på Säfflebussen.

När vi väl kom till Stockholm så skulle vi på toa tänkte vi. Jaha, det var lättare sagt än gjort. Då hade en stackars tant ramlat i rulltrappan så den fick de stänga av och det gick bara att ta hissen upp, och det är liksom inte få personer som vill ta sig upp heller. Sedan kom någon smart vakt på att han kunde stänga av rulltrappan som går neråt så kan man gå upp för den. Det var synd att det tog honom 15minuter bara. Det hade tillochmed jag listat ut. Endel gick ändå i rulltrappan där tanten låg och var halvt borta och blödde som fan ur huvudet. De gick liksom bara förbi henne med sina jävla resväskor. Guuuuud. Vänta på hissen, eller ta andra trappan. Hur svåt ska det vara?
Sedan gick allt bra resten av dagen, vi gick på stan och det var inte överdrivet mycket folk. Det var mer när jag var i Göteborg i helgen. Så det gick jättebra. Jag handlade kläder, lite tröjor, trosor, skor. Sedan fick det bli en parfym också. Hilary Duff. JAg tycker den luktar skitgott.


Sedan när vi skulle åka hem då, bussen skulle gå 18.00. Ja, då hade först och främst Säfflebussen gått sönder. Så den skulle inte gå förrän 18.45, men då fick de inte ordning på bussen så de skulle åka ut till Bromma och hämta en annan buss. Ja då gick inte bussen förrns 19.30 typ. Alltså fick vi sitta där och vänta i 1½ timme. Det var lite tråkigt. Alla var liksom trötta och ville hem, men nejdå. Dessutom skulle ju jag och Lisa med en anslutningsbuss hem tillbaka till Säffle. Ja den missade ju vi. Så då fick de ringa en annan chaufför som körde oss till dit vi skulle. Men hem kom vi iallafall, när klockan var 00.30 Vi skulle vara hemma vid  23.00 ju. Oh det var så jobbigt. Fast alltså, det var inet många som åkte med bussen. Vi var kanske en 12st som åkte med bussen till Stockholm på morgonen och sedan max 20 som åkte hem. Men det var bra, då fick man plats och ligga ner. Eftersom jag alltid har med mig kudde så ligger jag väldigt skönt! haha.

Jag tror att det är så att 2008 är inte mitt år. Men Sanna säger att oturen vet inte att det är 2008 än så det blir mog bättre....
Nästa gång tror jag att jag tar tåget, även om det kostar massa mer att åka tåg. Bara därför att liksom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback