Nya lyckliga Josefine

Ehm ja, jag älskar att blogga. Märks det ?
- NEJ DET GÖR DET INTE!
Kanske inte är många som minns det men jag har faktiskt haft en annan blogg. Den skrev jag i. Denna har jag inte skrivit i.
- VARFÖR?
Jo för vad ska jag skriva? Det är så trist för folk att höra om hur tråkigt jag har det i skolan, hur jobbigt det är att göra alla fysik läxor, hur dåligt det går på alla prov? Det man tänker är liksom: Men lägg ner dig då? Gör du inte det har du ingen rätt att klaga. O det var precis därför jag inte skrev. Det enda jag gjorde var att klaga. O jag hade ingen rätt till att göra det. Konstigt nog så skrattade jag alltid till mina dåliga resultat. Liksom vad skulle jag göra. Vad gjorde fula ankungen när han hade hamnat fel? Vad gjorde Josefine när hon hade hamnat fel? Jo, hon sökte till media. 
       
Jag valde att gå om ett år istället för att plågas. Och nej det hade inget med kompisarna att göra. Nästan alla mina kompisar går Natur eller Samhäll. Alla mina kompisar i Säffle. Mina kompisar i Karlstad går Media. Nej det är inte fel att gå natur, jag är imponerad över alla som klarar av det. Jag skulle vilja vara en av dem. Jag skulle vilja klara det. 
      
Men att när folk på både natur och samhäll berättar för mig att jag är dum som väljer media, att det är en flum linje, att det finns inga jobb, att jag blir inget efter det. Vad spelar det för någon roll, jag vet att jag älskar att skriva, jag älskar att prata och spela in filmer, redigera film och att greja med bilder i datorn. Jag vill jobba med det i framtiden, vad spelar det då för roll om jag går natur där "Alla vägar är öppna", om de ändå säger att det inte finns någon jobb som jag vill ha? Varför ska jag råplugga i tre år och inte få bli det jag vill i alla fall? Varför ska jag ha tråkigt i tre år? De säger att jag kastar bort mina tre bästa år. Kastar bort dem? Jag har ju redan kastat bort ett år av mitt liv, jag kastade bort det när jag gick natur. De säger att folk som går media är speciella. Vadå speciella? Strävar inte alla efter att vara speciella? Jag vill inte vara som alla andra. Folk säger att jag kanske passar in hos mediafolk, de säger det med ett visst tonläge i rösten. Vadå passar in hos dem? HA? När folk pratar så, då är jag stolt över att gå media.
      
I nio år var jag den som folk kallade "pluggis", jag själv visste egentligen att jag inte var någon. Inte av den innebörden som en pluggis är. Sen att jag fick stipendie för bästa betyg i klassen i 9:an (Tillsammans med Lisa då) gjorde ju inte saken bättre. JOSEFINE ÄR EN PLUGGIS! Men är 250p det bästa i klassen så säger det en del om hur "pluggig" min klass var också. Jag menar inte att det var en slö klass, men många la verkligen inte ner sig. Medan det högsta i våran klass var 250 så var det högsta i många, många andra klasser över 300! Det säger också en del.

MEN JOSEFINE IS BACK, till 110% - Gladare och lyckligare än någonsin! Det är säkert.. Mest är det nog för att folk kanske har haft rätt. Jag passar in på media! Eller är det kanske media som passar mig ? :) Jag tror faktiskt de. Josefine + Media = Sant!  Jag är helnöjd. Och många är faktiskt imponerade över att lilla, blyga Josefine vågade sig iväg från lilla säffle. Men jag kanske är tuffare än vad ni tror? Tro det eller ej, Säffle är min värsta mardröm. Det finns inget ställe jag gillar så lite som Säffle. Sedan finns det ju ställen jag inte skulle vilja bo i.. Grums, Åmål osv. Det är säkert jättebra där. Men jag gillar det inte :D haha! Veckorna sedan sommarlovet har iaf gått otroligt fort och nu är det bara tre  veckor kvar till höstlovet. 16skoldagar (Nu kommer jag in och pratar om natur igen.) Förra året så var man otroligt glad sista veckan. Fast att man hade nästan mest prov den veckan så visste man att man skulle inte ha prov på åtminstonde 3 veckor efter lovet och dessutom kunde inte lärarna ge läxor sista veckan! Men nu, ja jag vet inte om jag har haft så många läxor.. Knappt någon! Den enda jag kommer på är en engelskläxa. Men sen har vi ju en uppsats som ska vara klar nästa fredag med förståss :) Eller ja det är inte ens en riktig uppsats! Men ändå :)

Fredag imorrn, då ska jag först till skolan då. Vi ska ha stadsorientering på idrotten! Ojojoj, hoppas verkligen att man inte ska vara ensam, och att Sanna är bra på att läsa karta :) Men jag kanske har bleve bättre jag med? Hoppas det!
Jessicka, två lektioner utan att hitta en enda kontroll! *Host* . . . Sedan har vi mediekunskap med! Haha, ehm jag vet inte, det vore egentligen lika bra att jag åkte hem, för jag kommer inte göra någonting iaf! Det är jag nästan säker på. Eller jag hoppas att jag gör det. Vore skönt :)
Men sedan ska jag i alla fall hem och vara med Lisa! Blir film och så framför TV, massor av godis och självklart MCDONALDS ;) haha! tror jag iaf:P
Lalala, jag bara skriver och skriver! Jag ska nog kolla lite på tv nu och sedan sova. Längta tills imorrn ! :) haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback