På promenaden

När jag var på promenad idag så såg jag en äldre man som hade bundit fast ett spännband i sin frus rullator och hjälpte henne frammåt i snömodden som täcker trottoarerna. Så himla fint.
Dessutom förstår jag att tanten behöver hjälp framåt, det är nästan så att jag behöver hjälp framåt. Det är så himla svårt att gå just nu. Ett steg framåt, ett halvt steg bakåt ungefär. Just för att man halkar i modden. Jaja. 
 
En annan sak som gjorde mig lite glad var att jag såg en dam som tog skidorna istället. Mitt i stan. Hehe! Strålande idé tycker jag. Hade jag haft ett par skidor så hade jag tagit dem jag med. Dessutom stod det en spark parkerad utanför ICA också. Det gjorde mig också lite glad. 
 
En annan sak som fick mig att fnittra på promenaden var Alex & Sigge. Är beroende av deras podcast och fnittrar eller gapskrattar åt den nästan hela tiden. Såatte, ser ni mig på stan och jag går och småler så är det därför...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback