julbaksdag tre

Inser nu att det är väldans tur att jag har fått vara ledig 3 dagar den här veckan. Annars hade jag nog aldrig hunnit att baka allt det jag skulle. Är inne på tredje dagen att baka idag i alla fall. Gör ju julkorgar ni vet. Beställt etiketter nu också, så jag hoppas att de kommer här någon dag. 
 
Igår bakade jag vitchokladtryffel och juleskumsfudge. Så himla gött blev det. Bägge två. Juleskumsfugde hittade jag recept på typ dagen efter julafton förra året, så jag har längtat ända sedan dess att det ska bli jul igen så jag kunnat baka det. 
 
Idag är det glöggtryffel och clementinkonfekt som står på schemat. Väntar just nu på att båda ska stelna. Hihi. Sen är jag typ klar med allt godis, bara två sorter kvar som jag får ta lite närmare när korgarna ska iväg. 
 
Var jätteroligt igår när jag var på coop och handlade. 13 chokladkakor med vit choklad och 4 med mörk. 
1 liter grädde och smör. De bakom mig i kön fnissade lite åt mig och hon i kassan flinade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback