Det här med Kalle anka

Jag måste lägga mig i det här med Kalle Anka och att de har bestämt sig för att klippa bort vissa delar. Kändes som om att det nådde en helt ny nivå efter ett konstigt uttalande (det som finns på bilden nedan). Haha jag dör lite. Alltså, visar man en blond docka med rosa klänning så är det negativt mot dem som ser ut så, och därför plockar man bort dem ifrån tv. Jag blir lite rädd. Jag är blond och har ofta rosa kläder, kommer någon att plocka bort mig också? Är jag ett hån mot blonda i rosa kläder? Borde sånna som jag inte få finnas?

Sen känner jag lite att brunetter då? Finns det inga brunetter i Kalle anka också? Men de får vara kvar? Brunetter är som hästar eller - de är en frukt som inte finns! Och därför är det ingen som tar det negativt. Nä, jag fattar verkligen inte resonemanget.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag fattar inte heller!! Blir så irriterad. En docka ser ut så vafan. Och den dom kollar svart är ju nåt djur. Typ långben. Är han också svart och borde inte få synas då? Sen det där med pepparkaksgubbar i luciatåget vill jag bara spy på!

Svar: Nej det är verkligen bara knäppt. Att använda sig av många olika hudfärger är väl bara att visa på att man tolererar mångfald? Och sanningen är att jag tror ingen ens har reagerat på de olika figurerna, förrän nu!
Josefine Caesar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback