Dr. Josefine

Dr. Josefine: Så få se hur blåsan ser ut!
Jag: Aah...
Dr. Josefine: Blåsan är väl avgränsad, gulvit och rund... Gör det ont när du äter?
Jag: Ja, och när jag pratar, eller rör munnen alls!
Dr. Josefine: Det är bara aftös stomatit (Afte) du har fått. Det är inget farligt. Du kommer inte dö...
Jag: *andas ut*
Dr. Josefine: Denna försvinner själv inom 7-10 dagar. Men det finns gel du kan ha på.
Jag: Aftamed kanske?
Dr. Josefine: Ja det kan du använda, det påskyndar läketiden!

GUD VILKEN TUR ATT JAG HAR DET HEMMA DÅ. Alltid förberedd vetni. Ska nog även fråga efter lite Oralmedic nästa gång jag är hos tandläkaren. Sedan ska jag börja använda tandkräm utan Natriumdodecylsulfat, har hört att det kan hjälpa med...

Google in my <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback